حمایت از پ کا کا؛ سوء قصد به فوتبالیست کردِ ترکیه در آلمان

حمایت از پ کا کا؛ سوء قصد به فوتبالیست کردِ ترکیه در آلمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

احمد اس کی فوتبالیست ترکیه که توسط دادگاهی در استانبول به حمایت از «پ کا کا» محکوم شده است در کشور آلمان مورد حمله قرار گرفت.

آگهی

احمد اس کی، بازیکن فوتبال باشگاه دنیز ناکی ترکیه می گوید پس از اعلام جرم علیه او درباره حمایتش از پ کا کا به رسانه‌ها گفته است خودروی او در آلمان در زمانی که از خانواده خود در این کشور دیدار می کرد به آتش کشیده شده است.

او به روزنامه آلمانی دی ولت گفت که در حالی در شهر دورن رانندگی می کرد با او با گلوله‌های آتشین حمله شده است و او تا حد مرگ ترسیده است. بازیکن سابق باشگاه سن پائولی و پدربورن آلمان می گوید دلیل اصلی حملات به حمایتش از گروههای کرد مخالف دولت ترکیه است.

چانسو اوزدمیر، نماینده پارلمان آلمان بوندستاگ حمله به این فوتبالیست کرد را تایید کرد و گفت او در حالی که از بزرگراه نزدیک به شهر دورن می رفته است مورد حمله افراد ناشناس قرارگرفته است که خوشبختانه در این حمله آسیبی ندیده است. 

احمد اس کی آوریل گذشته پس از انتقادات شدیدی که علیه دولت ترکیه در رابطه سرکوب کردها در این کشور داشت باحکم دادگاه ۱۸ ماه حبس تعلیقی شامل حالش شد.

این فوتبالیست کرد شهروند ترکیه می گوید هیچ گاه از انتقاداتش حسرت افسوس نخورده است و به گفته‌هایش اعتقاد کامل دارد. او گفته است تا روزهای آینده باردیگر به ترکیه بازخواهد گشت. سال گذشته نیز این فوتبالیست کرد پس از بازی برای باشگاهش از سوی یکی هواداران به شدت مورد ضرب و شتم قرارگرفته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین تنش‌ها میان آنکارا و واشنگتن بر سر کُردها؛ پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد

انفجار بمب در جنوب شرقی ترکیه ۷ کشته بر جا گذاشت

دیدار رهبران فرانسه و ترکیه تحت تاثیر فشار سازمان‌های حقوق بشری