اچ‌ اند ‌ام به خاطر انتشار یک تبلیغ «نژادپرستانه» عذرخواهی کرد

اچ اند ام
اچ اند ام
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاربران شبکه‌های اجتماعی در طی تعطیلات آخر هفته به شکلی گسترده به این تبلیغ نژادپرستانه اعتراض کرده و بسیاری آن را «شرم‌آور» خوانده بودند.

آگهی

شرکت پوشاک اچ اند ام به دلیل انتشار یک تصویر تبلیغاتی که «نژادپرستانه» تلقی شده بود، عذرخواهی کرد.

تصویر جنجالی در تبلیغات این شرکت سوئدی یک پسربچه سیاهپوست با یک لباس تولیدی اچ اند ام را نشان می‌دهد که روی آن نوشته: «باحال‌ترین میمون در جنگل». این لباس که یک کاپشن بهاره با کلاه است هنوز در فهرست محصولات وبسایت اچ اند ام وجود دارد، اما تبلیغ حاوی این جمله از روی آن برداشته شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در طی تعطیلات آخر هفته به شکلی گسترده به این تبلیغ «نژادپرستانه» اعتراض کرده و بسیاری آن را «شرم‌آور» خوانده بودند. یک طراح معروف لباس به نام الکس مدینا در توئیتر خود نوشت: «این غیرقابل تصور است که مسئولان یک برند در سال ۲۰۱۸ چنین اشتباهی مرتکب شوند.»

آنا اریکسون، سخنگوی شرکت اچ اند ام روز دوشنبه به این اعتراضات واکنش نشان داد و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تصویر هم اکنون از روی کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی اچ اند ام برداشته شده و ما از هر کسی که به خاطر این تصویر مورد اهانت قرار گرفته معذرت می‌خواهیم.»

این نخستین بار نیست که تبلیغات یک شرکت بزرگ چند ملیتی «نژادپرستانه» قلمداد می‌شود. سال گذشته شرکت محصولات بهداشتی داو نیز مجبور شد یکی از تبلیغات نژادپرستانه خود را جمع‌آوری کند. در آن فیلم تبلیغاتی، یک زن سیاهپوست بود که بعد از درآوردن پیراهن چرک خود، تبدیل به یک زن سفیدپوست می‌شد.

اچ اند ام، شرکت سوئدی و چندملیتی خرده‌فروشی لباس است که به دلیل ارائه محصولات فست-فشن در بازار پوشاک مردان، زنان، نوجوانان و کودکان شناخته شده است. شرکت اچ اند ام در ۴۳ کشور دارای شعبه، فروشگاه و مرکز خرید بوده و پس از شرکت اسپانیایی ایندیتکس (مالک فروشگاه‌های زارا) در رتبه دوم بزرگترین عرضه‌کنندگان لباس در جهان شناخته می‌شود. شرکت آمریکایی گپ پس از این شرکت سوئدی و در رتبه سوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

اچ اند ام روند نزولی را تجربه می‌کند

تبلیغ جنجالی، شرکت «داو» را به عذرخواهی واداشت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افت بیلان مالی شرکت «اچ اند ام»

بزم جنجالی روس‌های مقیم سریلانکا به سفارت کشید و برگزارکننده آن از ترس جان متواری شد

اظهارات بحث‌برانگیز محقق کمبریج: «اگر شایسته‌سالاری در کار بود، هیچ سیاه‌پوستی استاد هاروارد نمی‌شد»