واکنش اسراییل به مقایسه شدن با رژیم آپارتاید از سوی وزیر خارجه آلمان

واکنش اسراییل به مقایسه شدن با رژیم آپارتاید از سوی وزیر خارجه آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای گابریل با مقایسه وضعیت فلسطینی‌های مقیم کرانه باختری با سیاهان آفریقای جنوبی پیش از دهه ۹۰ عملکرد دولت اسراییل در این منطقه را به دولت آپارتاید آفریقای جنوبی تشبیه کرده بود.

آگهی

گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسراییل انتقاد شدیدی نسبت به اظهارنظر زیگمارگابریل وزیر خارجه آلمان کرد. آقای گابریل وضعیت فلسطینی‌ها مقیم کرانه باختری را با سیاهان آفریقای جنوبی پیش از دهه ۹۰ مقایسه کرده بود و عملکرد دولت اسراییل در این منطقه را به دولت آپارتاید آفریقای جنوبی تشبیه کرد.

گیلاد اردان در گفتگو با روزنامه «جروسلم پست» اعلام کرد که نه تنها صحبتهای وزیر خارجه آلمان کاملا اشتباه است بلکه «با این سخنان ایشان کل دولت اسراییل و اهمیت وجودی آنرا زیر سوال می برد.»

گیلاد اردان گفته است بی‌دلیل نبوده که سازمان حماس، که به گفته وزیر امنیت داخلی اسراییل یک سازمان ضدیهودی و خواستار نابودی کامل اسراییل است با انتشار توییتی از این گفته‌ها استقبال کرده است. جنبش حماس در توییت رسمی خود سخنان زیگمار گابریل را مصداق اشغاگر بودن دولت اسراییل عنوان کرده است.

پیش تر هم در ماه آوریل سال گذشته میلادی بنیامین نتانیاهو برنامه دیدار خود با زیگمار گابریل را لغو کرد. نخست وزیر اسراییل دلیل لغو دیدار با وزیر خارجه آلمان که از اسراییل دیدار می کرد را دیدار زیگمار گابریل با سازمانهای حقوق بشری اسراییل که مدارک زیادی علیه ارتش این کشور منتشر کرده اند، دانست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتهام «آپارتاید» علیه ایران و اسرائيل؛ دو حکومت متخاصم منطقه با سرزنشی مشابه روبرو هستند

انتقاد از وزیر ورزش اسرائیل بدلیل عدم واکنش به شعارهای «ضد عرب» هواداران فوتبال

اسرائیل در پرونده اتهامات نسل‌کشی در جنگ غزه چگونه از خود در دیوان لاهه دفاع کرد؟