روحانی در گفتگو با ماکرون: گروه‌های مشوق خشونت را از فرانسه اخراج کنید

روحانی در گفتگو با ماکرون: گروه‌های مشوق خشونت را از فرانسه اخراج کنید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیسان جمهوری ایران و فرانسه در یک گفتگوی تلفنی بر سر تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران به توافق رسیدند. در این گفتگو آقای روحانی فعالیت «گروه‌های مشوق خشونت» را مورد انتقاد قرار داد و خواستار اخراج آنها از فرانسه شد.

آگهی

حسن روحانی و امانوئل ماکرون، رئیسان جمهوری ایران و فرانسه در یک گفتگوی تلفنی بر سر تعویق سفیر وزیر خارجه فرانسه به تهران به توافق رسیدند.

آقای ماکرون همچنین در این گفتگوی تلفنی از «شمار قربانیان اعتراضات اخیر» ابراز نگرانی کرد و از تهران خواست «خویشتن‌دار» باشد. بر اساس بیانیه کاخ الیزه، رئیس جمهوری از همتای خود خواست تا به «آزادی‌های اساسی بویژه آزادی بیان و برگزاری تجمعات» احترام بگذارد.

در مقابل آقای روحانی در این گفتگو بدون نام بردن از مجاهدین خلق، از حضور «گروه‌هایی که خشونت را تشویق می‌کنند» در خاک فرانسه انتقاد کرد و از رئیس جمهوری این کشور خواست علیه این گروه‌ها اقدام کند.

سفر ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه به تهران قرار بود پایان همین هفته انجام شود. معاون وزارت خارجه این کشور روز سه‌شنبه در گفتگو با یورونیوز فارسی «مشکل برنامه‌ریزی» را دلیل تعویق سفر آقای لودریان عنوان کرد.‌

اواخر ماه اکتبر اعلام شده بود که امانوئل ماکرون ابتدای سال میلادی جاری به تهران سفر خواهد کرد. این نخستین سفر یک رئیس جمهوری فرانسه به ایران پس از انقلاب است.

بیشتر بخوانید: 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمخانی در دیدار با وزیر خارجه فرانسه: اروپا تسلیم بازی روانی ترامپ در برجام شده است

ماکرون: اگر باب گفتگو با ایران بسته شود خطر جنگ وجود دارد

اتحادیه اروپا خواستار تعهد ایران به حق اعتراض مسالمت‌آمیز برای شهروندان شد