ژنرال روس:‌ آمریکا در سوریه به داعش آموزش نظامی می دهد

ژنرال روس:‌ آمریکا در سوریه به داعش آموزش نظامی می دهد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس ستاد مشترک روسیه می گوید بسیاری از شبه نظامیان اسلام گرا در پایگاه نظامی آمریکا در تنف سوریه مشق نظامی می بینند.

آگهی

ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه بار دیگر ایالات متحده را به آموزش نظامی جنگجویان و اعضای گروه داعش در سوریه و عراق متهم کرد. 

وی ادعا کرد اطلاعات قطعی نشان می دهند که آمریکا در پایگاه نظامی «التنف» در مرز سوریه و عراق و اردن به شبه نظامیان اسلام گرا آموزش نظامی می دهد. دولت روسیه می گوید این پایگاه نظامی در خاک سوریه غیرقانونی است و اطراف این پایگاه به آزمایشگاهی برای حملات تروریستی گروه‎های شبه نظامی تبدیل شده است.

این اتهامات اولین بار نیست که علیه نیروهای آمریکایی در سوریه مطرح می شود. مقامات ارتش آمریکا می گویند این پایگاه نظامی موقتی است و تنها در این پایگاه نیروهای سوری که با داعش می جنگند آموزش داده می شوند.

بیشتر بخوانید:‌ 

حمله موشکی زیردریایی روسیه به مواضع داعش در دیرالزور

کاخ سفید با رد ادعاهای مشابه از سوی روسیه گفته است که خود را متعهد به مبارزه با داعش می‌‌داند و هرگونه ایجاد منطقه امن برای آنها را رد کرده است.

ژنرال بلندپایه ارتش روسیه می گوید ماهواره ها و پهپادهای روس این شبه نظامیان را در پایگاه نظامی تنف شناسایی کرده اند. رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت:‌«بسیاری از شبه نظامیان که توسط نیروهای ارتش سوریه دستگیر می شوند اعتراف کرده اند که در پایگاه نظامی آمریکا آموزش و تعلیم دیده اند.»

نیروهای داعش در ماههای اخیر اغلب مناطق تحت کنترل خود در سوریه را از دست داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه، هدفی جذاب برای داعش

رئیس جمهوری روسیه انفجار سن‌ پترزبورگ را «حمله تروریستی» خواند

شناسایی هویت قربانیان نبرد با داعش؛ چالش جدید ساکنان موصل