بریتانیا یک افغان 'شکنجه دیده' را روز کریسمس اخراج می‎کند

Afghan migrant Rahman Jan Safi, 24, stands on the beach front in Calais
Afghan migrant Rahman Jan Safi, 24, stands on the beach front in Calais Copyright REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نزدیک به ۱۱ سال است که این مرد در بریتانیا زندگی می‌کند اما مجبور است ساعت ۴ بعد از ظهر روز ۲۵ دسامبر همزمان با جشن کریسمس بریتانیا را به مقصد افغانستان ترک کند.

آگهی

در اقدامی بی سابقه، یک پناهندۀ ۳۹ ساله افغان که از زیر شکنجه نجات یافته است، در روز کریسمس از بریتانیا اخراج و به کشورش بازگردانده خواهد شد.

ادعای او مبنی بر نجات یافتن از زیر شکنجه توسط لندن تایید شده است و وکلای او سعی دارند تا آخرین لحظه، برای جلوگیری از اخراج او فعالیت کنند.

نزدیک به ۱۱ سال است که این مرد در بریتانیا زندگی می‌کند اما مجبور است ساعت ۴ بعد از ظهر روز ۲۵ دسامبر همزمان با جشن کریسمس بریتانیا را به مقصد افغانستان ترک کند.

این تبعه افغان ۴ اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی بازداشت شد. پزشکان پس از انجام معاینات لازم و با توجه به درخواست او مبنی بر اینکه سپری کردن دوران بازداشت برای او بسیار سخت است چرا که یادآور خاطرات تلخ دوران زندانی و شکنجه برای اوست، گزارشی را برای مسئولان وزارت کشور تهیه کرده و بر این موضوع اشاره کردند که جان او در معرض خطر است.

وزارت کشور بریتانیا این گزارش را پذیرفت اما در پاسخ اعلام کرد که مدت بازداشت او کوتاه خواهد بود زیرا وی به زودی باید خاک بریتانیا را ترک کند.

وکیل این مرد استدلال می‌کند چنانچه او دوباره به افغانستان و خانه‌اش در ولایت لغمان و یا حتی به کابل، پایتخت افغانستان بازگردانده شود زندگی و جانش در خطر خواهد بود و به عنوان یک بازماندۀ شکنجه، در مقایسه با دیگران با خطرات بیشتری مواجه خواهد شد.

تهدید دیگری نیز متوجه این تبعه افغان است. او به مدت ۱۱ سال در یک کشور غربی زندگی کرده است و به همین دلیل احتمال اینکه از سوی عناصر افراطی و ضد دولتی در افغانستان هدف قرار بگیرد بسیار بیش از دیگران است.

وکیل او می گوید: «این عمیقا نگران کننده و متاسفانه ناامید کننده است که مقامات بریتانیا درصدد اخراج موکل من در روز کریسمس هستند. این نشان دهندۀ فقدان کامل بشریت در رویکرد دولت نسبت به پناهندگان است. وزارت کشور بریتانیا کریسمس را که زمان محبت کردن است برای فرستادن فردی به یک منطقه جنگی انتخاب کرده است.آنها از هر جهت در اشتباه هستند. »

بیشتر بخوانید: آلمان ۲۷ پناهجوی افغان را اخراج کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات صدها آلمانی‌ در حمایت از ورود پناهجویان به شهر کوتبوس

سازمان ملل خطاب به طرف های درگیر در افغانستان: اجازه دهید کودکان واکسینه شوند

شمار افغانهایی که مجبور به ترک ایران می‌شوند دوبرابر شد؛پاکستان دلیل اخراج هزاران افغان را اعلام کرد