همسر احمدرضا جلالی در گفتگو با یورونیوز:‌ فرجام خواهی می‌کنیم

همسر احمدرضا جلالی در گفتگو با یورونیوز:‌ فرجام خواهی می‌کنیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویدا مهران پور همسر احمدرضا جلالی می گوید دادگاه تجدیدنظر بدون بازخوانی پرونده همسرش، حکم اعدام را تایید کرده است.

آگهی

ویدا مهران پور، همسر احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی که به اتهام جاسوسی در ایران به اعدام محکوم شده است، در گفتگو با یورونیوز گفت که وکیل همسرش روز شنبه از دیوان عالی کشور فرجام خواهی می کند. وی همچنین در این تماس اعلام کرد که هنوز «در شوک کامل از تایید حکم اعدام از سوی دادگاه تجدید نظر است» و معتقد است اصلا این دادگاه بازخوانی از پرونده نداشته است و کاملا «منویات بازجویان احمدرضا جلالی در حکم نهایی صادر شده است.»

ویدا مهران پور افزود که دولت سوئد گفته بدون توجه به اتهامات و حکم دادگاه «تمام و کمال بر بی گناهی احمدرضا جلالی تاکید دارد و مقامات این کشور سعی می کنند با رایزنی، جمهوری اسلامی ایران را از اجرای حکم اعدام بازدارند.» وی تاکید کرد که اعترافات احمدرضا جلالی تنها با وعده آزادی وی صورت گرفته است. اعترافاتی که به گفته خانم مهران پور پس از سه ماه زندان انفرادی بدست آمده است و هیچ ارزش و وجاهت قانونی ندارد.

خانم مهران پور می گوید در ویدیوهایی که منتشر شده  تنها بخش‌های کمی از سخنان و اظهارات احمدرضا جلالی منتشر شده  و با تدوین سخنان اصلی او کاملا سانسور شده است.

بیشتر بخوانید:‌

هشدار عفو بین‌الملل: احتمال صدور حکم اعدام برای احمد رضا جلالی

ویدا مهران پور و همسر و فرزندانشان اقامت پنج ساله سوئد را دارند. به گفته وی دولت سوئد قول داده است که برای آزادی همسرش به مجامع بین المللی رجوع  و یا از طریق سفارت سوئد در ایران برای آزادی وی رایزنی کند. ویدا مهران پور می گوید کمپین‌هایی در بلژیک و ایتالیا و سوئد برای آزادی احمدرضا جلالی تشکیل شده است. وی گفت:‌ «از سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه اروپا تقاضای کمک کرده‌ایم و این سازمان‌ها از ما حمایت کرده اند.» به گفته وی نمایندگان سازمان ملل به تقاضای این خانواده پاسخ مثبت داده‌اند.

چهار گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از ایران خواسته بودند تا «سریعا» حکم اعدام احمدرضا جلالی، پزشک و محقق ایرانی را که متهم به همکاری با موساد، سازمان اطلاعاتی اسرائیل است، متوقف کند.

به گفته ویدا مهران پور دولت سوئد در هر شرایطی این حکم دادگاه علیه احمدرضا جلالی را محکوم می‌کند. حکم اعدام احمدرضا جلالی که در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ و در هنگام سفرش به ایران توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان اوین منتقل شده بود، مهرماه امسال به وکلای وی ابلاغ شد.

آقای جلالی در دانشگاه‌های بلژیک، ایتالیا و سوئد به تحصیل و تدریس پرداخته و در سال‌های اخیر همراه با همسر و دو فرزند ۵ و ۱۵ ساله‌اش ساکن کشور سوئد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان دادگاه حمید نوری پس از ۹۲ جلسه در استکهلم؛ حکم اولیه تیر ماه صادر می‌شود

هشدار انجمن پزشکی جهانی درباره وضعیت دکتر احمدرضا جلالی در زندان اوین

بلومبرگ: کشتی جاسوسی ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد