هشدار انجمن پزشکی جهانی درباره وضعیت دکتر احمدرضا جلالی در زندان اوین

هشدار انجمن پزشکی جهانی درباره وضعیت دکتر احمدرضا جلالی در زندان اوین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

انجمن پزشکی جهانی با صدور نامه ای خطاب به مقامات حکومت ایران، بار دیگر از وضعیت احمدرضا جلالی پزشک ایرانی ساکن سوئد که از پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران بازداشت شده و در زندان اوین به سر می برد، اظهار نگرانی کرده است.

در این نامه که به قلم دکتر کتان دسای رئیس انجمن پزشکی جهانی است، ضمن اظهار نگرانی شدید نسبت به محرومیت زندانیان از امکانات درمانی لازم در زندان های ایران، این امر نقض اخلاق پزشکی و موازین حقوق بشر تلقی شده است.

قبل از این سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای اعلام کرده بود که احمدرضا جلالی روز ۱۱ بهمن ماه توسط قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به جاسوسی متهم و تهدید به صدور حکم اعدام شده است. اگرچه به گفته وکیل آقای جلالی روند محاکمه ادامه دارد و چنین حکمی تا کنون رسما صادر نشده است.

در نامه دکتر کنان دسای آمده که این پزشک ایرانی به مدت ۳ ماه در سلول انفرادی به سر برده و بدون دسترسی به وکیل تحت بازجویی شدید قرار گرفته و نیازمند دسترسی به امکانات درمانی و مراقبت های پزشکی است.

در نامه رئیس انجمن پزشکی جهانی از مقامات ایران خواسته شده که آقای جلالی از زندان آزاد و رسیدگی به پرونده و اتهام مشخص او، توسط وکیل انتخابی وی پیگیری شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه سوئد: برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی تلاش می‌کنیم

همسر احمدرضا جلالی در گفتگو با یورونیوز:‌ فرجام خواهی می‌کنیم

دو خبرنگار زن که درباره جان باختن مهسا امینی گزارش نوشتند بعد از ۴۰۰ روز زندان آزاد شدند