روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند شهروند روس را «وقیحانه» خواند

روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند شهروند روس را «وقیحانه» خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا در روزی تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد که آمریکا نیز تحریم‌های جدید علیه اتباع روس وضع کرد.

آگهی

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ۵ تبعه روس را به فهرست تحریم‌های «ماگینسکی» اضافه کرده است. 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی روس و چچنی این اقدام آمریکا را «وقیحانه» خواند. وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه پنج رهبر و شخصیت روس از جمله رمضان قدیروف، رییس جمهوری چچن اعمال کرد. وزارت خرانه داری آمریکا این افراد را بدلیل نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

رمضان قدیروف در واکنش به این اقدام دولت دونالد ترامپ گفت: «مقامات واشنگتن از این جهت از او ناخرسندند که وی با تروریسم بین المللی که حیوانات دست نشانده سرویس‌های امنیتی آمریکا هستند، مبارزه می کند.» رمضان قدیروف یکی از رهبران جمهوری‌های فدراسیون روسیه است که روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رپیس جمهوری روسیه دارد. رمضان قدیروف همچنین گفت:‌« در حالیکه آمریکا در حال آشامیدن خون همه جهان است، در جمهوری چچن مردم در صلح و ثبات زندگی می کنند.» قدیروف همچنین اعمال کرد تحریمهای جدید برای او هیچ اهمیتی ندارد، برای اینکه به هیچ قیمتی حاضر به سفر به آمریکا نیست.

 قانون «ماگنیتسکی» در سال ۲۰۱۲ در ایالات متحده تصویب شد. این قانون به آمریکایی‌ها اجازه می‌دهد تا تبعه‌های روس را به خاطر نقض حقوق بشر تحریم کنند. مقامات روسیه بارها این قانون و تحریم‌ها را نقض قوانین و معاهده‌های بین المللی خوانده‌اند. 

تمدید تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه 

همزمان اتحادیه اروپا تحریم‌های جاری علیه روسیه را تا شش ماه دیگر تمدید کرد. اتحادیه اروپا این تحریم‌ها را پس از حمایت‌های روسیه از برگزاری همه پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ وضع کرد. کشورهای اتحادیه اروپا هیچگاه شبه جزیره کریمه را به عنوان بخشی از خاک روسیه برسمیت نشناخته است. گفتنی است که تحریم‌ها علیه روسیه پس از وقوع بحران اوکراین و تصمیم کریمه برای بازگشت دوباره روسیه در سال ۲۰۱۴ اعمال شد. کشورهای غربی روسیه را به دخالت در امور داخلی اوکراین محکوم کردند. این در حالیست که مسکو این اتهامات را رد کرده و تاکید کرده است که رفراندوم در کریمه مطابق با قوانین بین المللی انجام شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان حقوق بشر اروپا روسیه را در قضیه مرگ ماگنیتسکی در زندان محکوم کرد

بوریس جانسون: بریتانیا خواهان روابط بهتری با روسیه است

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند