تهدید اعضای سازمان ملل توسط نیکی هیلی: ترامپ رای شما را زیر نظر دارد

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد Copyright رویترز
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیکی هیلی در نامه خود تاکید کرده است که دونالد ترامپ رای موافق یا مخالف به پیش نویش قطعنامه علیه تصمیمش را «شخصی» تلقی خواهد کرد.

آگهی

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نامه ای تهدید آمیز به نمایندگان کشورهای مختلف در سازمان ملل متحد تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا رای آنها در مجمع عمومی این سازمان در مخالفت با تصمیم واشنگتن در مورد بیت المقدس را زیر نظر دارد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است روز پنجشنبه پیش نویس قطعنامه مخالفت با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را به رای بگذارد. انتظار می رود این قطعنامه با اکثریت قابل توجهی مورد تصویب قرار گیرد، هر چند تصویب آن ضمانت اجرایی به دنبال نخواهد داشت.

در نامه نیکی هیلی به نمایندگان کشورهایی که انتظار می رود به پیش نویس قطعنامه رای مثبت دهند آمده است: «رئیس جمهوری [آمریکا] این رای گیری را به دقت زیر نظر دارد و از من خواسته است در مورد کشورهایی که علیه ما رای می دهند به او گزارش دهم.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل در پایان این نامه از نمایندگان کشورهای عضو مجمع عمومی خواسته است «پرسشها و نگرانی های» خود را با او و همکارانش در میان بگذارند.

نیکی هیلی همچنین در نامه خود تاکید کرده است که دونالد ترامپ رای موافق یا مخالف به پیش نویش قطعنامه در مخالفت با تصمیمش را «شخصی» تلقی خواهد کرد.

به گفته سفیر آمریکا در سازمان ملل درخواست ایالات متحده از کشورهای دیگر این نیست که سفارتخانه هایشان را مانند آمریکا به بیت المقدس انتقال دهند بلکه واشنگتن تنها از آنها می خواهد به تصمیم آمریکا در مورد بیت المقدس احترام بگذارند.

نیکی هیلی روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نیز اعلام کرد که ایالات متحده نام منتقدان از تصمیم دونالد ترامپ در مورد بیت المقدس را یادداشت خواهد کرد.

پیش نویش قطعنامه محکومیت تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل روز دوشنبه توسط آمریکا وتو شده بود. این در حالی است که ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت به پیش نویس این قطعنامه رای مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: 

آمریکا پیش‎نویس قطعنامه شورای امنیت در مورد بیت المقدس را وتو کرد

کشورهای اسلامی: نقش آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه تمام شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیکی هیلی گرفتار طنز روس‌ها شد

تهدیدات ترامپ بر رای مجمع عمومی سازمان ملل تاثیر خواهد گذاشت؟

تظاهرات «جمعه خشم» فلسطینی‌ها ۴ کشته و ۳۰۰ زخمی بر جای گذاشت