مسابقه «میزبان برتر» با هدف بهبود صنعت گردشگری ایران

مسابقه «میزبان برتر» با هدف بهبود صنعت گردشگری ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

بیش از ۹۰ تن از مهمانداران، میزبانان رستوران‌ها و هتل‌ها و دانشجویان رشته هتلداری در مسابقه ای با عنوان «میزبان برتر» که روز چهارشنبه در تهران برگزار شد شرکت کردند.

این مسابقه با هدف جلب توجه بیشتر مسئولان صنعت هتلداری و رستوران داری به اهمیت میزبانی رسمی و تشریفاتی برگزار شد.

محسن عبداللهی مدیر اجرایی مسابقه میزبان برتر درباره اهمیت میزبانی و تشریفات در صنعت گردشگری می گوید: «فرهنگ پذیرایی و تشریفات هنوز در کشور ما جا نیفتاده و هنوز برای رشد بیشتر در بحث تشریفات و پذیرایی پتانسیل وجود دارد.»

او در مورد هدف از برگزاری این مسابقه به خبرنگار یورونیوز گفت: «این مسابقه با عنوان میزبان برتر، با هدف ایجاد شور و شوق در بین مدیران محترم مجموعه گردشگری و اقامتی و هم بین افرادی که کار میزبانی، مهمانداری و مهمان نوازی انجام می دهند، بوجود بیاوریم تا فرهنگ و سطح این شغل مهم را در صنعت گردشگری و مهمانداری بالاتر ببریم.»

این مسابقات استانداردهای خاصی برای پذیرش شرکت کنندگان داشته و هیات داوران آن متشکل از اساتید هتلداری و خبرگان این عرصه است.

صنعت گردشگری در سالهای اخیر مورد توجه بیشتر مسئولان و دولتمردان ایران قرار گرفته اما علاوه بر ساخت هتل، رستوران و مکان های تفریحی، می بایست نیروهای متخصص، کارآمد و باانگیزه را نیز برای جذب و پذیرایی از گردشگران آموزش داد.

طبق آمارهای رسمی تعداد گردشگران خارجی در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی نسبت به قبل بطور چشمگیری افزایش نشان می دهد. اشتیاق گردشگران بویژه اروپایی ها پس از توافق هسته ای با تهران و تبلیغات مثبت رسانه های غربی در مورد جاذبه های گردشگری ایران دو چندان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وضعیت هشدار آمیز گردشگری در ایران به دلیل گرانی

صنعت گردشگری، راهی برای درمان اقتصاد ایران

مقامات تایلند «میمون‌های تهاجمی و دزد» لوپبوری را جمع‌آوری می‌کنند