چارلی رز، مجری مشهور آمریکایی نیز به آزار جنسی متهم شد

چارلی رز، مجری مشهور آمریکایی نیز به آزار جنسی متهم شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

چارلی رز، مجری برنامه‌های گفتگو و خبرنگار تلویزیون آمریکا پس از اتهام به آزار جنسی از کار در چندین شبکه، از کار معلق شد.

واشنگتن پست در گزارشی از شکایت هشت زن نسبت به آزار جنسی و رفتار نامناسب این مجری مشهور خبر داد.

شبکه سی بی اس این اتهامات را «بسیار ناراحت کننده» خواند و اعلام کرد که آنها را «جدی» خواهد گرفت. شبکه های بلومبرگ و پی بی اس نیز آقای رز را از کار تعلیق کردند.

چارلی رز با انتشار بیانیه‌ای با وجود عذرخواهی از رفتارش اعلام کرد همه اتهامات «دقیق» نیستند.

اتهامات آزار جنسی آقای رز از سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۱ شامل مکالمات تلفنی ناشایست، دست زدن به بدن (دستمالی) و بی پروایی در رفتار می‌شود. دو تن از کارکنان زن این مجری گفته اند که وی در مقابل آنها برهنه شده و یک نفر دیگر ادعا کرده که آقای رز در یک مهمانی بدون اجازه به بدن او دست زده است.

چارلی رز خبرنگار و مجری ۷۵ ساله در دوران فعالیت حرفه‌ای در میان رسانه‌ها از احترام خاصی برخوردار بود. وی به عنوان یکی از حرفه‌ای ترین مجریان برنامه‌های گفتگوی رسانه‌های آمریکا شناخته می‌شود. از جمله مصاحبه‌های مشهور او می‌توان به گفتگو با باراک اوباما و هیلاری کلینتون اشاره کرد.

A post shared by Charlie Rose (@charlierose) on Sep 25, 2017 at 4:22pm PDT

آقای رز برای برنامه گفتگوی تلویزیونی خود با چارلز منسون، جنایتکار شناخته شده آمریکایی توانست برنده جایزه امی شود و همچنین نشریه تایمز در سال ۲۰۱۴ وی را در لیست افراد تاثیر گذار و دارای نفوذ قرار داد.

این مجری با سابقه در بیانیه عذرخواهی خود گفت: «از رفتار نامناسب خود عمیقا عذرخواهی می کنم و بسیار خجالت‌زده هستم.» وی افزود: «همیشه فکر می کردم که احساس مشترکی را دنبال می کنیم اما حالا می فهمم که اشتباه بوده است.»

از بازیگران سینما و و فیلمسازان و تولید کنندگان هالیوود تا نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات، تعداد زیادی از مردان دارای نفوذ در آمریکا از جمله کوین اسپیسی بازیگر سریال خانه پوشالی، طی هفته های اخیر به آزار جنسی و رفتار ناشایست متهم شده اند.

A post shared by Charlie Rose (@charlierose) on Aug 20, 2013 at 1:42pm PDT

این موج اعتراضات زنان نسبت به رفتارهای آزار دهنده در محیط‌ های کاری و روابط رسمی از زمان مطرح شدن اتهامات ازار جنسی نسبت به هاروی واینستین، تهیه کننده مطرح هالیوود آغاز شد.

پس از این رسوایی کمپینی شکل گرفت که از زنان دعوت می کرد با هشتگ metoo# داستان‌های خود از آزار جنسی توسط همکاران یا مدیران مرد خود را به اشتراگ بگذارند.

بیشتر بخوانید:
ابعاد جدید اتهام اذیت و آزار جنسی در هالیوود؛ از هاروی واینستین تا بن افلک
استفاده گسترده قربانیان اذیت و آزار جنسی از هشتگ «من نیز»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لری کینگ، خبرنگار و مجری آمریکایی پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد

«توقف تولید 'خانه پوشالی' ربطی به رسوایی کوین اسپیسی ندارد»

آنجلینا جولی قربانی آزار جنسی هاروی واینستین