آنجلینا جولی قربانی آزار جنسی هاروی واینستین

آنجلینا جولی قربانی آزار جنسی هاروی واینستین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ظاهرا ایراد اتهام آزار جنسی به هاروی واینستین، تهیه کننده هالیوود تمامی ندارد. پس از اینکه نشریه آمریکایی نیویورک تایمز اتهاماتی علیه این تهیه کننده مشهور مطرح کرد نشریه نیویورکر نیز اظهارات چند هنرپیشه هالیوودی را درباره آزار و اذیت جنسی وی منتشر کرد.

در پی این اظهارت جورجینا چاپمن، همسر آقای واینستین رفتار شوهرش را «غیر قابل بخشش» خواند و گفت که وی را ترک می‌کند.

کوئینت پالترو و آنجلینا جولی از جمله سرشناس‌ترین هنرپیشه‌های زنی هستند که مدعی شده‌اند مورد آزار آقای واینستین قرار گرفته‌اند. به گفته خانم پالترو این تهیه‌کننده وی را که برای ایفای نقش در فیلم «اما Emma » انتخاب شده بود به اتاقش در هتل فرا خوانده و خواسته بود او را ماساژ دهد.

آنجلینا جولی نیز با ارسال ایمیلی برای نیویورک تایمز گفت که در سال ۱۹۹۸ هنگامی که ۲۲ ساله بود در اتاق هتل آقای واینستین با او دیدار می‌کند و «وی به صورت غیرعادی» به آنجلینا جولی نزدیک می‌شود. خانم جولی در توضیح این اتفاق می‌گوید: «من در جوانی تجربه خیلی بدی با هاروی واینستین داشتم به همین دلیل تصمیم گرفتم دیگر با او کار نکنم و به دیگران هم هشدار دهم.» وی در ادامه می‌افزاید: «این رفتار با زنان در هیچ شرایطی و در هیچ کشوری قابل قبول نیست.»

روزانا آرکت نیز ادعا کرد که آقای واینستین دست او را گرفته و بر روی پاهایش قرار داده است. ایما دکون و ژودیت گدرش، دو هنرپیشه فرانسوی هالیوود نیز از جمله کسانی هستند که اتهام آزار جنسی از سوی این تهیه‌کننده را مطرح کرده‌اند.

طرح این اتهام‌ها در محافل سیاسی هم واکنش گسترده داشت. آقای واینستین یکی از حامیان مالی کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. خانم کلینتون در واکنش گفت که از این رفتار «شوکه و منزجر» شده است. در مقابل دونالد ترامپ، رقیب خانم کلینتون در انتخابات گفت که از این اتهام‌ها «تعجب نکرده است.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت که وی و همسرش از شنیدن «افشاگری‌ها علیه هاروی واینستین مشمئز» شده‌اند.

The Obamas release a statement on Harvey Weinstein: pic.twitter.com/izktkIEkxC

— Kevin Liptak (@Kevinliptakcnn) 10 octobre 2017

آقای واینستین یکی از سرشناس‌ترین تهیه‌کنندگان هالیوود است و در سال ۱۹۹۸ به خاطر تهیه فیلم «شکسپر عاشق» موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماجرای سنجاق قرمز برخی از ستاره‌های هالیوود در مراسم اسکار چه بود؟

اعلام برندگان اسکار نود و ششم؛ اوپنهایمر جوایز را درو کرد

ملیسا باررا بازیگر سری فیلم‌های «جیغ» به دلیل اظهارات «یهود ستیزانه» از کار اخراج شد