پرونده تیم‌های راه یافته به جام جهانی روسیه بدون ایتالیا، هلند و شیلی بسته شد

پرونده تیم‌های راه یافته به جام جهانی روسیه بدون ایتالیا، هلند و شیلی بسته شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کمتر از شش ماه دیگر جام جهانی فوتبال در روسیه آغاز می شود و با راهیابی پرو به عنوان آخرین تیم جام جهانی تکلیف ۳۲ تیم راه یافته به مهمترین رویداد ورزشی سال ۲۰۱۸ روشن شد.

قرعه کشی جام جهانی پانزده روز دیگر در تاریخ ۱۰ آذر و در کاخ کرملین مسکو برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کیروش پرتغالی برای دومین بار متوالی و پنجمین بار در تاریخ به جام جهانی می رود. یوزهای ایرانی لقب بهترین تیم مرحله مقدماتی را از آن خود کرده اند. آنها بالاتر از انگلستان، اسپانیا و آلمان با یک شکست در ده بازی و تنها دو گل خورده در مقابل سوریه برترین تیم مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه بوده اند.

تیم ملی ایران برای اولین بار موفق شده است در رده بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در سید سوم قرار بگیرد و این شانس شاگردان کی روش برای راهیابی به مرحله یک هشتم پایانی بازیها را بیشتر می کند.

Les chapeaux pour la coupe du monde !

Pour moi meilleur tirage : France ; Pérou ; Iran ; Panama

Pire tirage : France – Espagne – Danemark – Maroc. #WorldCup2018#Russia2018#Footballpic.twitter.com/mSDBwjK9K2

— Thibaut Perez (@LBP_TPRZ) 16 novembre 2017

تیمهای ملی فوتبال روسیه، برزیل، بلژیک، آلمان، لهستان، پرتغال، فرانسه و آرژانتین در سید یک قرار گرفته اند.

مکزیک، انگلستان، اسپانیا، کرواسی، اروگوئه، کلمبیا، سوییس و پرو در سید دوم هستند.

ایران، تونس، کاستاریکا، مصر، ایسلند، دانمارک، سنگال و سوئد در گروه سوم هستند و به این ترتیب بطور قطع یوزها با هیچ کدام از این هفت تیم همگروه نخواهند شد. و سرانجام در سید چهارم ژاپن، کره جنوبی، عربستان، نیجریه، مراکش، پاناما، استرالیا و صربستان قرار دارند.

اما راحت‌ترین قرعه‌ای که پانزده روز دیگر در انتظار شاگردان کی روش خواهد بود بر اساس آمارها و نتایج تیمها بر اساس زیر است.

در بهترین حالت ایران با روسیه، پرو و پاناما هم گروه می شود و در دشوارترین حالت شاگردان کی روش باید با برزیل، اسپانیا و نیجریه‌ای که بتازگی در بازی دوستانه ۴ بر دو هم تیمی‌های مسی را شکست دادند هم گروه شوند.

اما مهمترین غایبهای جام جهانی روسیه بی تردید لاجوردی پوشان ایتالیا، که ده سال پیش قهرمان شده اند و نارنجی پوشان هلند که در فینال جام جهانی در آفریقای جنوبی حاضر بودند و قهرمان آمریکای جنوبی، سرخپوشان شیلی هستند.

Ridiculous! #WorldCup2018 ?⚽️ pic.twitter.com/xTbFki0MVu

— Betting Buddha Tips (@Betting_Buddha) 14 novembre 2017

احتمال زیادی هم وجود دارد که ایران با کشورهای آسیایی که سابقه بازی در سال گذشته و سال جاری با آنها را داشته است هم‌گروه شود، از جمله ژاپن، کره جنوبی و عربستان. در هر حال شاگردان کارلوس کی روش که بتازگی در دو بازی دوستانه در مقابل پاناما و ونزوئلا به برتری دست یافته اند نشان داده اند که توان صعود به مرحله یک هشتم جام جهانی روسیه را دارند. احتمالی که برای اولین بار منتقدان و کارشناسان ورزشی و مسئولان و اعضای تیم مربیگری تیم ملی فوتبال در ایران را در کنار هم قرارداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگوی یورونیوز با علیرضا مرزبان؛ از تحلیل «نرم» ناکامی آلمان تا دوای درد فوتبال ایران

خوشامدگویی بکن‌باوئر به دشان برای عضویت در باشگاه سه نفره

شادمانی کروات‌ها از نایب قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۱۸