تیراندازی به سرباز کرۀ شمالی در زمان فرار از کشور

تیراندازی به سرباز کرۀ شمالی در زمان فرار از کشور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک سرباز کرۀ‌شمالی روز دوشنبه ۱۳ نوامبر در مسیر فرار به سمت کرۀ‌جنوبی هدف تیراندازی همقطاران خود قرار گرفت.

سربازان کرۀ‌شمالی پس از آنکه دیدند خودروی او به سمت مرز در حال حرکت است، تیراندازی به سمت او را آغاز کردند. این تیراندازی منجر به از کارافتادن خودرو می‌شود و درنتیجه سرباز فراری خودرو را رها کرده و پای پیاده به سمت مرز می‌دود. تیراندازی به سوی این سرباز فراری ادامه پیدا کرده و وی را به شدت مجروح می‌کند.

او سرانجام می‌تواند خود را به منطقۀ غیرنظامی حائل میان دو کره برساند و درنهایت به کمک آن دسته از سربازان کرۀ‌جنوبی و آمریکا که در مرز مستقر بودند، نجات یابد.

این اولین بار است که سربازان کرۀ‌شمالی به یکی از همقطاران خود که در حال فرار است، تیراندازی می‌کنند.

این سرباز که بشدت زخمی شده بود، بسرعت به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

بنا بر اعلام تیم پزشکی مسئول معالجۀ او، این سرباز هم اکنون در شرایط بحرانی به سر می‌برد با این وجود پزشکان به نجات او امیدوارند.

بیش از هفت پارگی در اندام‌های داخلی او دیده می‌شد؛ تا کنون پنج گلوله را از بدن او خارج کرده‌اند و هنوز دو گلوله دیگر در داخل بدن او وجود دارد. به گفته تیم پزشکان، احتمال دارد که عمل‌های جراحی دیگری برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برنامه‌ریزی شود.

سوه ووک، مدیر عملیات در ستاد مشترک کرۀ‌جنوبی روز سه شنبه گفت: «او هنوز هوشیاری خود را به دست نیاورده و بدون دستگاه قادر به نفس کشیدن نیست اما ممکن است بتوان زندگیش را نجات داد.»

این سرباز در زمان عبور از مرز، غیرمسلح بوده و یونیفورمی که بر تن داشت نشان می‌داد که دارای رتبه پایینی در ارتش کرۀ‌شمالی است؛ هنوز مشخص نیست که از کجا آمده و چرا دست به فرار زده است.

این نخستین بار از سال ۲۰۰۷ میلادی به اینسو است که سربازی از کرۀ‌شمالی توانسته است از منطقه حائل میان دو کشور عبور کند و به گفته سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کرۀ‌جنوبی این اولین بار بوده است که سربازان کرۀ‌‌شمالی به سمت بخش جنوبی منطقۀ حائل تیراندازی کرده‌اند. سربازان کرۀ‌جنوبی به این آتش سربازان کرۀ‌شمالی پاسخی نداده‌اند.

هیچ کدام از سربازان کرۀ‌جنوبی یا سربازان آمریکایی در جریان این تیراندازی‌ها زخمی نشده‌اند و از زمان وقوع این حادثه تا کنون نیز سربازان مرزی کرۀ‌شمالی هیچ حرکت غیرمعمولی را نشان نداده‌اند.

منطقۀ غیرنظامی حائل میان کرۀ‌شمالی و کرۀ‌جنوبی که تحت کنترل سازمان ملل متحد است در سال ۱۹۵۳ میلادی پس از برقراری آتش بس میان دو کره ایجاد شد. این منطقه یکی از بقایای جنگ سرد محسوب می‌شود. با وجود اینکه مرز میان دو کره منطقه «غیرنظامی» نام دارد، این ناحیه، یکی از نظامی‌ترین مناطق جهان به شمار می‌رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا شمار زنان فراری کره شمالی بیشتر از مردان است؟

فرمان کیم جونگ اون: به نام حزب و سرزمین مادری شلیک کنید

محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی