بحران کاتالونیا: راخوی وارد بارسلون شد

بحران کاتالونیا: راخوی وارد بارسلون شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

نخست وزیر اسپانیا روز یکشنبه در میان استقبال هواداران خود وارد بارسلون، مرکز منطقه کاتالونیا شد. پس از تعلیق خودمختاری کاتالونیا به دست مجلس سنای اسپانیا، این نخستین بار است که ماریانو راخوی وارد این منطقه می‌شود. این تصمیم در پی برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا از سوی جدایی‌طلبان و مخالفت دولت مرکزی با آن اتخاذ شد.

دولت مادرید هم‌چنین تمام اعضا کابینه محلی کاتالونیا را برکنار و مجلس محلی آن را منحل کرده است.

روز شنبه ۲۰ آبان ماه، یعنی درست یک روز پیش از سفر راخوی به بارسلون، جدایی‌طلبان کاتالونیا که پلیس تعداد آنها را ۷۵۰ هزار نفر اعلام کرد، تظاهرات بزرگی در این شهر به راه انداختند. کارلس پوجدمون، رئیس برکنار شده منطقه کاتالونیا که هم اکنون در بروکسل به سر می‌برد با ارسال پیامی که در تظاهرات روز شنبه پخش شد، از هواداران خود سپاس‌گزاری کرد.

نخست وزیر محافظه‌کار اسپانیا که دشمن شماره یک جدایی‌طلبان منطقه کاتالونیا به شمار می‌رود، در انتخابات محلی پیش رو که قرار است در ۲۱ دسامبر، ۳۰ آذر ماه برگزار شود، از نمایندگان «حزب مردم کاتالونیایی» حمایت می‌کند.

راخوی از مردم خواسته است به طور گسترده در این انتخابات شرکت کنند.

España lleva ya años de recuperación. Si regresa la normalidad a Cataluña, incrementará la intensidad del crecimiento y la creación de empleo. Juntos #CandidatosPPCpic.twitter.com/nvgIVVVEt4

— Mariano Rajoy Brey (@marianorajoy) 12 novembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنچه باید از انتخابات منطقه ای در کاتالونیا بدانیم

«سیاست با کیاست»؛ سوسیالیست‌های پدرو سانچز اسپانیا در قدرت باقی می‌مانند

رهبری با مدل موی بیتل‌ها؛ تبعیدی جدایی‌طلب ورق را برای سوسیالیست‌های اسپانیا در مادرید برمی‌گرداند