از «دغدغه» توییتری ترامپ در چین تا صرف شام در شهر ممنوعه

از «دغدغه» توییتری ترامپ در چین تا صرف شام در شهر ممنوعه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از ژاپن و کره جنوبی، دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا طی سفری دو روزه وارد چین شده است. علاوه بر گفتگو درباره بحران کره که در دیدار او با رئیس جمهوری چین حائز اهمیت است، بازدید او از «شهر ممنوعه» و صرف شام در این مکان نمادین با مرد شماره یک چین و همسرش نیز می تواند قابل تامل باشد.

طبق برنامه روسای جمهوری چین و آمریکا ساعتی بعد از ورود آقای ترامپ به شهر ممنوعه می روند. پس از بازدید از این مکان تاریخی، ضیافت شام رسمی در یکی از نقاط شهر ممنوعه برپا خواهد شد. در این مراسم همسران روسای جمهور آمریکا و چین نیز حضور خواهند داشت. این نخستین مراسم شام افتخاری برای یک رییس جمهوری آمریکا در شهر ممنوعه خواهد بود. باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ به چین سفر کرد. با اینحال او تنها از شهر ممنوعه دیداری داشت.

از سوی دیگر سفر رییس جمهوری آمریکا به جمهوری خلق چین، کشوری که ایدئولوژی کمونیسم بر آن حاکم است، مورد توجه رسانه‌هاست. در چین استفاده از توییتر، فیس‌بوک و گوگل ممنوع است. این در حالیست که دونالد ترامپ به استفاده از توییتر شهرت دارد و توییت‌های آنی او قابل پیش‌بینی نیستند. معاون وزارت خارجه جمهوری خلق چین روز جمعه در پاسخ به پرسشی درباره دسترسی آقای ترامپ در هنگام اقامتش به توییتر گفت: «نحوه دسترسی آقای ترامپ به اینترنت نباید دغدغه اصحاب رسانه باشد.»

بیشتر بخوانید:
طولانی‌ترین سفر رییس جمهوری آمریکا به شرق آسیا آغاز شد

بر اساس قوانین چین، کاربران اینترنت در صورت انتشار پیام‌های شایعه آمیز و یا هرگونه پیامی که «افتخار ملی» را زیر سوال ببرد، در شرایطی خاص با زندان و جریمه نقدی روبرو خواهند بود. حال باید منظر ماند و دید آیا این بار دونالد ترامپ توییت جنجالی دیگری را این بار از سرزمینی که اصلی ترین رقیب اقتصادی آمریکا محسوب می شود، به دنیا مخابره خواهد کرد یا محتاطانه تر عمل خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: هیچ رژیمی نباید عزم آمریکا را دست‌کم بگیرد

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید