رئیس جمهور سابق آرژانتین اتهام تبانی با ایران را رد کرد

رئیس جمهور سابق آرژانتین اتهام تبانی با ایران را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کریستینا کریشنر، رئیس جمهوری سابق آرژانتین روز پنجشنبه در برابر دادگاهی در بوینوس آیرس گفت که در جریان پرونده انفجار مرکز یهودیان، آمیا، هیچ تلاشی به نفع مقامات عالی‌رتبه ایران نکرده است.

خانم کریشنرمتهم است که در دوران ریاست جمهوری خود با مقامات ایران برای کتمان نقش تهران در بمب‌گذاری آمیا تبانی کرده است. در مقابل وی این اتهام را رد می‌کند. خانم کریشنر همچنین برای اثبات بی‌گناهی خود ۱۷ صفحه سند به قاضی ارائه داد.

به گفته دادگاه، خانم کریشنر در سال ۲۰۱۲ با سوء استفاده از موقعیت خود موافقت کرده است که قضات آرژانتین در تهران با متهمان ایرانی انفجار آمیا گفتگو و از آنها بازجویی کنند. با اینکه پارلمان آرژانتین این توافق را تصویب کرده بود اما مجلس شورای اسلامی با آن موافقت نکرد و هرگز نیز اجرا نشد.

خانم کریشنر در پاسخ به این اتهام می‌گوید که توافق تنها «به منظور استماع متهمان ایرانی و برای کمک به پیش‌برد پرونده» انجام شده بود.

در دادگاه روز پنجشنبه علاوه بر رئیس جمهوری پیشین آرژانتین، وزیر خارجه دولت وی، که خود نیز یهودی است، حضور داشت. دادگاه ۱۵ روز برای ارائه تصمیم نهایی وقت دارد.

در جریان انفجار مرکز یهودیان در بوینوس آیرس ۸۵ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. با اینکه هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت اما اسرائیل ایران را متهم می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم جلب برای رئیس جمهوری پیشین آرژانتین به دلیل کارشکنی در پرونده آمیا به نفع ایران

طرح رئیس جمهوری آرژانتین برای مهار تورم ۲۰۰ درصدی؛ مخالفان با پلیس درگیر شدند

آرژانتین به بریکس نمی‌پیوندد؛ خاویر میلی: کمونیست‌ها به آزادی و دموکراسی اعتقاد ندارند