فیلیپین: پایان عملیات نظامی و پاکسازی شهر مراوی از اسلامگرایان وابسته به داعش

فیلیپین: پایان عملیات نظامی و پاکسازی شهر مراوی از اسلامگرایان وابسته به داعش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دِلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین می گوید نبرد پنج ماهه با نیروهای وابسته به گروه اسلامگرای خلافت اسلامی، داعش در مراوی پایان یافته است.

وزیر دفاع فیلیپین که برای بررسی مسائل امنیتی به شهر کلارک واقع در شمال این کشور سفر کرده است در جریان یک کنفراس خبری از پایان کلیه عملیات نظامی در مراوی خبر داد.

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین سه‌شنبه گذشته بدون اشاره به پایان نبردها در مراوی اعلام کرده بود این شهر جنوبی که کنترل بخش هایی از آن در دست نیروهای داعش قرار داشت «از نفوذ تروریستها» آزاد شده است.

به گفته وزیر دفاع فیلیپین با پایان یافتن مرحله نهایی عملیات نظامی در مراوی دیگر هیچ پیکارجوی عضو گروه اسلامگرای ماوت در این شهر باقی نمانده است تا بتواند در برابر نیروهای ارتش مقاومت کند.

دِلفین لورنزانا تصریح کرد نیروهای ارتش آخرین پیکارجویان گروه ماوت را که در یکی از ساختمان های شهر سنگر گرفته بودند در جریان یک درگیری از پای درآوردند و کلیه گروگان‌ها را نیز از دست آنها آزاد کردند.

Philippines declares end to battle with Islamist militants in Marawi https://t.co/GMrZQBtdXLpic.twitter.com/Pqq5StP46i

— dwnews (@dwnews) October 23, 2017

صدها پیکارجوی گروه اسلامگرای ماوت که وفاداری خود را به نیروهای داعش اعلام کرده بودند از بیست و سوم ماه مه مناطقی در شهر مراوی را تحت کنترل خود درآورده و در نبردها از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

خبر آزادسازی مراوی در حالی سه‌شنبه گذشته از سوی رئیس جمهور دوترته اعلام شد که یک روز پیش از آن رسانه‌ها از کشته شدن اینیلون هاپیلون «امیر» داعش در جنوب شرق آسیا خبر داده بودند. اینیلون هاپیلون که نامش در فهرست تروریست‌های تحت تعقیب دولت آمریکا قرار داشت در جریان عملیات آزادسازی شهر مراوی کشته شده است.

پنج ماه نبرد و درگیری خونین میان ارتش فیلیپین و شبه نظامیان اسلامگرای وفادار به داعش در مراوی، جدا از تخریب بخش های وسیعی از شهر، بیش از هزار کشته برجای گذاشت و چهار صد هزار نفر را نیز آواره کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سربازان فیلیپینی به اشتباه ۶ پلیس را کشتند

دو روز پس از طوفان «تمبین» در فیلیپین؛ عملیات امداد و نجات ادامه دارد

آیا داعش در پی ایجاد خلافتی جدید در فیلیپین است؟