روسیه بمباران رقه را با بمباران شهر درسدن در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد

روسیه بمباران رقه را با بمباران شهر درسدن در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

روسیه عملیات بمباران نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده در شهر رقه سوریه را با بمباران شهر درسدن در پایان جنگ جهانی دوم توسط آمریکا و بریتانیا مقایسه کرده است.

در سال ۱۹۴۵ نزدیک به ۲۵ هزار نفر در شهر درسدن آلمان طی چهار حمله هوایی توسط بمب افکن های بریتانیا و ایالات متحده کشته شدند. طی این حملات این شهر که به «فلورانس بر کرانه البه» معروف بود، بطور کامل ویران شد.

richard peter’s photo of the bombed dresden, 1945 pic.twitter.com/aWmFq7yixh#klout via classicepics pic.twitter.com/Iw94RCeCnE

wittier (wittier) October 11, 2017

وزارت دفاع روسیه که خود بارها اتهام بمباران غیرنظامیان در سوریه را رد کرده است اعلام کرد که انگیزه غرب برای کمک‌های مالی جهت بازسازی رقه برای پوشاندن مدارک جنایت خود در این شهر است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیش از آغاز درگیری، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن رقه بوده‌اند و در حال حاضر تنها حدود ۴۵ هزار نفر باقی مانده‌اند.

? تصاویری که با پهپاد به ثبت رسیده است میزان تخریب شهر #رقه#سوریه را نشان می‌دهد. ??AP</a> <a href="https://t.co/vT7SDByFJN">pic.twitter.com/vT7SDByFJN</a></p>— Mehran Ahmadi (mehranio) October 20, 2017

هفته گذشته نیروهای دموکراتیک سوریه به پشتیبانی ایالات متحده، پیروزی خود بر نیروهای داعش در شهر رقه، پایتخت خود خوانده این گروه را پس از یک نبرد چهار ماهه اعلام کرد.
گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) از سال ۲۰۱۴ کنترل کامل شهر رقه را در دست داشت.

ژنرال کوناشنکوف گفت: «دلیل تلاش غرب برای ارائه کمک مالی آنهم تنها به شهر رقه چیست؟ تنها یک توجیه وجود دارد و آن اراده آن‌ها برای از بین بردن هر چه سریعتر شواهد بمباران وحشیانه توسط نیروهای هوایی ایالات متحده و دفن هزاران جنازه ای است که از چنگ دولت اسلامی “آزاد” شده اند.»

Russia likens US coalition bombing of #Raqa to WWII Dresden https://t.co/17V9Cq1y9Fpic.twitter.com/4ei1fRQqkP

— AFP news agency (@AFP) October 22, 2017

نیروی ائتلاف به رهبری آمریکا گفته بود که در بمباران مناطق تحت کترل داعش در سوریه و عراق برای اجتناب از بمباران غیر نظامیان دقت لازم را بخرج می دهد. این ائتلاف با وجود ادعای خود مبنی بر «نزدیک به صفر بودن آمار تلفات غیر نظامی» در بمباران رقه اعلام کرده است که هرگونه اتهام بمباران غیرنظامیان را بررسی خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقه، پایتخت 'خلافت اسلامی' چگونه آزاد شد؟

رقه به طور کامل آزاد شد

روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس در غزه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کردند