صدها هزار کاتالونیایی در دفاع از استقلال راهپیمایی کردند

صدها هزار کاتالونیایی در دفاع از استقلال راهپیمایی کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

صدهاهزار نفر از شهروندان منطقه خودمختار کاتالونیا عصر شنبه در حمایت از نتایج رفراندوم استقلال در بارسلون راهپیمایی کردند.

پلیس محلی شمار تظاهرکنندگان را ۴۵۰ هزار نفر تخمین زده است.

کارلس پوجدمون و شماری از رهبران دولت محلی کاتالونیا در این راهپیمایی بزرگ شرکت داشتند.

این تظاهرات تنها ساعاتی پس از تصمیم دولت اسپانیا برای برکناری دولت محلی، اعمال حاکمیت مادرید بر کاتالونیا و برگزاری انتخابات محلی زودهنگام در شش ماه آینده برگزار شد. این در حالی است که رهبران احزاب استقلال طلب این منطقه، از چند روز پیش خود را برای برگزاری این تجمع گسترده آماده کرده بودند.

با این حال نظر همه شهروندان بارسلون درباره تصمیم دولت اسپانیا یکسان نیست. یکی از اهالی مرکز کاتالونیا به یورونیوز گفت: «ناعادلانه است. بی‌شرمانه است. لکه ننگی بر دموکراسی است.» اما یک شهروند دیگر می‌گوید: «به نظرم دولت کار خود را به خوبی انجام داد و کنترل را در منطقه‌ای که قانون شکنی کرده بود، به دست گرفت.»

بیشتر بخوانید: راخوی دولت خودگردان کاتالونیا را معلق کرد

جمعی از راهپیمایان، با حمل تصاویر جوردی سانچز و جوردی کوکسارت، دو تن از رهبران سیاسی/فرهنگی جدایی‌طلب کاتالونیا که چند روز پس از همه‌پرسی بازداشت شده اند، خواستار آزادی آن‌‌ها شدند.

Quite a sight: tens of thousands mass in Barcelona as Spain moves to sack #Catalonia‘s separatist government & force elections AFPphoto</a> <a href="https://t.co/JYretQuYkp">pic.twitter.com/JYretQuYkp</a></p>— Katy Lee (kjalee) October 21, 2017

برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، اسپانیا را با بزرگترین بحران سیاسی این کشور از زمان مرگ ژنرال فرانکو و گذار این کشور به دموکراسی مواجهه کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راخوی دولت خودگردان کاتالونیا را معلق کرد

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟