هاروی واینستین؛ معتاد به روابط جنسی یا یک «شکارچی درنده»؟

هاروی واینستین؛ معتاد به روابط جنسی یا یک «شکارچی درنده»؟
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با مطرح شدن اتهامات تعرض جنسی و حتی تجاوز علیه هاروی واینستین، تهیه کننده سرشناس هالیوودی واکنش شخصیتها و هنرپیشه های سینما نسبت به این رسوایی ادامه دارد.

جین فوندا، هنرپیشه هالیوود در مصاحبه خود با بی بی سی جهانی تاکید کرد که حدود یک سال پیش در جریان آزار و اذیت جنسی و تعرض از سوی هاروی واینستین بوده اما برای جلوگیری از فاش شدن نام یکی از قربانیان سکوت اختیار کرده است. وی گفت: «باید شجاعت بیشتری داشتم اما از این به بعد اگر در جریان چنین اموری قرار گیرم مسلما شجاع خواهم بود.»

به اعتقاد خانم فوندا، صاحب دو جایزه اسکار اگر قربانیان درباره تعرضی که برآنها شده صحبتی نکرده اند به خاطر قدرتمند بودن این تهیه کننده سرشناس بوده و آنها با داشتن موضعی ضعیف نگران از بین رفتن زندگی حرفه ای خود بوده اند.

Jane Fonda regrets not speaking out sooner after hearing allegations of sexual harassment against Harvey Weinstein https://t.co/StQzi9bHb4pic.twitter.com/8KHlO4DT0H

— BBC News (World) (@BBCWorld) 12 octobre 2017

اما تامپسون، هنرپیشه انگلیسی اعتقاد دارد سکوت افراد مورد تعرض قرار گرفته موجب شده هاروی واینستین تعداد زیادی از زنان هدف اقدامات خود قرار دهد. اما تامپسون در مصاحبه خود با بی بی سی 2 گفت: «این موارد مرا شگفت زده نکرده، زیرا جزوی از این سیستم شده است. نمی توان وی را معتاد به داشتن روابط جنسی دانست بلکه او یک شکارچی درنده بوده است. او در راس سیستمی قرار دارد که برمبنای آزاد جنسی استوار است. این جزوی از دنیای زنان شده است.»

Emma Thompson tells us the Harvey Weinstein allegations are just the tip of the iceberg of a wider and systemic problem in Hollywood pic.twitter.com/VDxswrUP5Z

— BBC Newsnight (@BBCNewsnight) 12 octobre 2017

کری مولیگان، هنرپیشه انگلیسی ضمن ابراز خشنودی نسبت به رسانه ای شدن این رسوایی تاکید کرده این از این پس کسانی که قصد دارند از قدرت خود سوء استفاده کنند پیش از هر اقدامی درباره آن تفکر خواهند کرد.

پلیس نیویورک تحقیقاتی را در مورد پرونده ای که هاروی واینستین در آن مظنون به اذیت و آزار جنسی است، آغاز کرد. همچنین براساس آخرین گزارشها در بریتانیا نیز مقامات قضایی درباره این تهیه کننده آمریکایی تحقیق می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هاروی واینستین خود را به پلیس معرفی کرد

قربانی جدید هاروی واینستین او را هیولا نامید

رئیس یک دانشگاه که فیلم‌های پورن با همسرش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد، اخراج ‌شد