هاروی واینیستن، تهیه کننده مشهور هالیوود به اتهام سوءاستفاده و آزار جنسی از کار برکنار شد

هاروی واینیستن، تهیه کننده مشهور هالیوود به اتهام سوءاستفاده و آزار جنسی از کار برکنار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شرکت فیلم‌سازی واینیستن بدنبال وارد شدن اتهام آزار و سوءاستفاده جنسی، هاروی وینیستن، تهیه‌کننده مشهور هالیوودی را از سمت خود به عنوان یکی از شرکای اصلی و مدیران ارشد این شرکت برکنار کرد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای برای اولین بار اقدام به افشاگری علیه هاروی وینیستن کرد. در مقاله این روزنامه آمده است که وی در سه دهه گذشته اقدام به لمس بدون رضایت بدن و آزار و اذیت جنسی ۸ زن کرده است.

به دنبال این افشاگری اعضای هیئت مدیره شرکت فیلمسازی واینیستن از جمله باب واینیستن، تصمیم گرفتند که وی را از این شرکت اخراج کنند.

پس از افشاگری روزنامه نیویورک تایمز، آقای واینیستن روز پنجشنبه با عذرخواهی از رفتار «نامناسب» خود اعلام کرد که به مرخصی می‌رود.

وی حدود ۴۲ درصد از سهام این شرکت فیلم‌سازی را در اختیار دارد و هنوز مشخص نیست چه اتفاقی برای سرمایه او خواهد افتاد.

رز مک گاوان و اشلی جود از مشهورترین افرادی هستند که وی را به آزار جنسی متهم کرده‌اند.

.RoseMcGowan</a> calls for Weinstein Co. board to resign <a href="https://t.co/VORlbZ1ZgH">https://t.co/VORlbZ1ZgH</a> <a href="https://t.co/v3YyHUO4fD">pic.twitter.com/v3YyHUO4fD</a></p>— Hollywood Reporter (THR) October 9, 2017

A third of the Weinstein Company board resigns after sexual harassment report https://t.co/SKt97GpOCPpic.twitter.com/lDEnm0h46r

— HuffPost (@HuffPost) October 9, 2017

هاروی واینیستن ۶۵ ساله از تولیدکنندگان مشهور فیلم‌هایی چون «مالنا»، «دار و دسته نیویورکی‌ها» و «شکسپیر عاشق» و همچنین تهیه کننده اجرایی چون «بیمار انگلیسی»، «شکلات»، «ارباب حلقه‌ها»، «شیکاگو»، «کتاب‌خوان» و فیلم‌های موفق دیگری بوده است که کاندیدای جوایزی چون اسکار، کن و بفتا بودند.

آقای واینیستن همچنین برنده هفتاد و یکمین جایزه اسکار بهترین فیلم برای فیلم شکسپیر عاشق شد.

او همچنین از حامیان دموکرات‌ها است و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ از نامزدان این حزب به صورت علنی طرفداری کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماجرای سنجاق قرمز برخی از ستاره‌های هالیوود در مراسم اسکار چه بود؟

رئیس یک دانشگاه که فیلم‌های پورن با همسرش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد، اخراج ‌شد

ملیسا باررا بازیگر سری فیلم‌های «جیغ» به دلیل اظهارات «یهود ستیزانه» از کار اخراج شد