«حمله تروریستی» در ادمونتون کانادا؛ پنج نفر زخمی شدند

«حمله تروریستی» در ادمونتون کانادا؛ پنج نفر زخمی شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در یک «حمله تروریستی» در شهر ادمونتون کانادا پنج نفر زخمی شدند. بر اساس گزارش پلیس، مهاجم با خودروی ون اجاره ای به سمت عابران پیاده که پس از مسابقه فوتبال در خیابان بودند، هجوم برده و دستکم چهار تن را زیر گرفته است.

پلیس کانادا حادثه شنبه شب بوقت کانادا در شهر ادمونتون در غرب این کشور را حادثه ای تروریستی اعلام کرد.

این مظنون که حدودا سی ساله بنظر می رسید پیش ازحمله به عابران پیاده، با خودرو به یک افسر پلیس راهنمایی زد و سپس از ماشین پیاده شده و او را با چاقو زخمی کرد. پلیس زخمی به بیمارستان منتقل شده اما شرایط جسمانی وی وخیم توصیف نمی شود.

Police now at multiple scenes downtown. Here’s photos from Jasper Ave & 107St. It’s unclear what’s related to the Commonwealth attack #yegpic.twitter.com/8OpyAtzVJJ

— Kim Smith (@Kim_SmithTV) October 1, 2017

بر اساس گزارش های رسمی، نیروهای پلیس، مهاجم را پس از دو ساعت بازداشت کردند. در خودروی این فرد پرچم گروه به موسوم به دولت اسلامی (داعش) پیدا شده است.

Police have got a section of Jasper closed. Witness said she saw a U-Haul careen into pedestrians. Other witness told me 2 women unconscious pic.twitter.com/E52hTwmQmJ

— Jonny Wakefield (@jonnywakefield) October 1, 2017

راد نک، رئیس پلیس ادمونتون در کنفرانس خبری روز یکشبه اعلام کرد که به باور پلیس مهاجم به تنهایی این حمله را طراحی و اجرا کرده اما تحقیقات درباره وی و همدستان احتمالی اش همچنان ادامه دارد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا درباره حادثه روز یکشنبه گفت: «دولت و مردم کانادا بخاطر حمله تروریستی روز یکشنبه که یک افسر پلیس را راهی بیمارستان کرد و افراد بیگناهی که پس از بازی فوتبال در خیابان بودند و از شبانگاه شهر خود لذت می بردند را زخمی کرد، در کنار مردم ادمونتو می ایستند.» وی افزود: «ما اجازه نخواهیم داد که افراط گرایان خشن در جامعه ریشه بدوانند. ما می دانیم که قدرت کانادا از تنوع آن است و در برابر کسانی که می خواهند با ایجاد ترس ما به سمت اختلاف ببرند مقاومت می کنیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی در کانادا؛ چهار نفر کشته شدند

مهاجم سن‌پترزبورگ بازداشت شد

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند