جودو؛ رستم اروجوف آذربایجانی چهره شاخص تورنمنت زاگرب

جودو؛ رستم اروجوف آذربایجانی چهره شاخص تورنمنت زاگرب
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قهرمانان چهار وزن دیگر از رقابت های جودو جایزه بزرگ زاگرب مشخص شدند.

آگهی

قهرمانان چهار وزن دیگر از رقابت های جودو جایزه بزرگ زاگرب مشخص شدند. در دومین روز این رقابت ها، کولیندا گرابار کیتارُویچ، رئیس جمهوری کرواسی، به عنوان میهمان ویژه در این تورنمنت حضور یافت و برای ورزشکاران آرزوی موفقیت کرد: «به کلیه تیم ها و بازیکنان و مربیان خوش آمد می گویم و برای آنها در کرواسی آروزی موفقیت دارم.»

- رستم اروجوف، جودوکار آذربایجانی بهترین ورزشکار مرد روز دوم مسابقات بود. او در فینال رقابت های وزن منهای ۷۳ کیلوگرم، تومی ماسیاس از سوئد را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و مدال طلا را بر گردن آویخت.

اروجوف، دارنده مدال نقره جهانی و بازیهای المپیک، پیشتر در رقابت های جایزه بزرگ باکو به مدال برنز دست یافته بود. او پس از کسب نخستین مدال طلای خود در رقابت های قهرمانی جهان جودو گفت: «پس از مسابقات جهانی انگیزه مضاعفی پیدا کردم تا در اینجا فقط به طلا فکر کنم. دوران آمادگی بسیاری خوبی را پشت سر گذاشتم و از کسب این مدال بسیار خوشحالم.»

Olympic silver medallist Orujov of Azerbaijan starts strong. A brilliant Kansetsu-waza forces a tap from Croatia’s Roko.#JudoZagreb2017pic.twitter.com/kVuJmDFLBd

— Int. Judo Federation (@IntJudoFed) 30 septembre 2017

- اما عنوان بهترین ورزشکار زن روز دوم به نامی نابِکورا از کشور ژاپن تعلق گرفت. دارنده مدال برنز تورنمنت دوسلدورف در سال جاری، در فینال وزن منهای ۶۳ کیلوگرم، مگومی تسوگان، هموطن اش را با دو امتیاز وازاری شکست داد و بر سکوی نخست قرار گرفت. «اوچی ماتا» و «سئوی ناگه» دو فنی بود که توسط نابکورا به اجرا درآمد و هر کدام یک امتیاز وازاری برای او به همراه داشت.

این دومین مدال طلای نابکورا در سال جاری پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست رقابت های بزرگسالان قهرمانی آسیا محسوب می شود.

- مدال طلای رقابت های وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان را ورزشکاری از کشور برزیل از آن خود کرد.

تیمو باربارا، جودوکار برزیلی، دارنده مدال برنز مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی در سال گذشته که طی چهار سال گذشته موفق به کسب طلا در رقابت های جهانی نشده بود در فینال، فانی استل پوزویت، حریف فرانسوی اش را با امتیاز وازاری از پیش رو برداشت و صاحب گردن آویز طلا شد. > Barbara Timo surprises with Grand Prix victory https://t.co/f8a6SwfAdN#JudoZagreb2017pic.twitter.com/WMKRSyYQzE

— JudoInside.com (@JudoInside) 30 septembre 2017

پوزویت نیز که برنز رقابت های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه دارد پس از نقره گرند اسلم پاریس، دومین مدال نقره خود را از رقابت های قهرمانی جهان این رشته ورزشی کسب کرد.

- در فینال وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان که آخرین مبارزه روز دوم این تورنمنت بود آتیلا اونگاری، جودوکار مجارستانی موفق شد با غلبه بر جاناتان آلاردون از کشور فرانسه به مدال طلا دست یابد.

اونگاری که از ابتدای مبارزه با حملات متعدد ابتکار عمل را در دست گرفته بود با اجرای فنون ترکیبی، حریف خود را مستاصل و در نهایت وی را مجبور کرد با واگذار کردن امتیاز ایپون تن به شکست دهد.

جودوکار مجارستانی پس از کسب سه برنز، نخستین مدال طلای خود را در این فصل از رقابت های قهرمانی جهان بر گردن آویخت.

Attila Ungvari books most valuable victory with World Tour gold https://t.co/uSBpkGjI5S#JudoZagreb2017pic.twitter.com/BwI3PVctiE

— JudoInside.com (@JudoInside) 30 septembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت روماریو به زمین فوتبال؛ ستاره برزیلی هم‌بازی پسرش می‌شود

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»