افزایش دوبرابری مصرف سیگار در میان دختران ایرانی

افزایش دوبرابری مصرف سیگار در میان دختران ایرانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

براساس آمارهای جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، میزان مصرف دخانیات در میان دختران ایرانی در ۵ سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در نشست خبری که در روز ۳ مهرماه برگزار شد اعلام کرد که از هر ۷ ایرانی یک نفر دخانیات مصرف می‌کند.

به گفته وی میزان مصرف دخانیات در سالهای اخیر از جمله سیگار و قلیان در ایران افزایش یافته و در این میان سهم دختران جوان از ۰.۹ درصد به بیش از دوبرابر یعنی ۲.۱ درصد رسیده است.

بالاترین آمار مصرف دخانیات در ایران متعلق به مردان ایرانی است و از هر ۴ مرد یک نفر سیگاری است. مصرف دخانیات در زنان ایرانی بمراتب کمتر از مردان است و از هر ۲۵ زن یک نفر سیگار می‌کشد. به گفته وی مصرف دخانیات در میان روستاییان بیشتر از شهرنشینان است.

همچنین میزان مصرف دخانیات در میان نوجوانان نیز افزایش یافته و نوجوانان بسیاری همراه با اعضای خانواده خود قلیان مصرف می‌کنند.

حریرچی از میزان مالیات پایین بر روی محصولات دخانی بخصوص سیگار گله کرد و گفت که با افزایش مالیات بر روی سیگار می‌توان مصرف آن را در جامعه کاهش داد. او همچنین افزود که در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان حدود ۷۰ درصد از قیمت سیگار به خاطر مالیات است و در ایران نیز باید مالیات را افزایش دهیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا قیمت دخانیات تاثیری در ترک سیگار دارد؟

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد