وزیر مهاجرت دانمارک کاریکاتور پیامبر اسلام را در فیسبوک منتشر کرد

وزیر مهاجرت دانمارک کاریکاتور پیامبر اسلام را در فیسبوک منتشر کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دوازده سال پس از انتشار جنجال برانگیز کاریکاتور پیامبر مسلمانان در یک روزنامه دانمارکی، این کاریکاتور بار دیگر و اینبار توسط وزیر مهاجرت دانمارک در فیسبوک منتشر شد.

اینگر استویبرگ، وزیر مهاجرت دانمارک روز سه شنبه اقدام به انتشار کاریکاتوری از حضرت محمد در شبکه اجتماعی فیسبوک کرد که سال ۲۰۰۵ میلادی پس از چاپ در روزنامه «جیلاندز پوستن» خشم و انزجار میلیونها مسلمان را در سراسر جهان برانگیخت.

آنچه وزیر مهاجرت دانمارک اقدام به انتشار آن کرده در واقع یک اسکرین شات از صفحه تبلت شخصی او است که در پس زمینه آن کاریکاتور معروف کرت وسترگارد، کاریکاتوریست جنجالی روزنامه «جیلاندز پوستن» دیده می شود.

کامنتی که برای توصیف این کاریکاتور توسط خانم اینگر استویبرگ به اشتراک گذاشته شده از خود کاریکاتور تحریک آمیزتر است. او ضمن تاکید بر آزادی بیان در کشورش انتشار پست فیسبوکی خود را اینگونه توجیه کرده است: «صادقانه معتقدم که ما باید به این کاریکاتور افتخار کنیم.» به اعتقاد او انتشار کاریکاتورها نشان می دهد که دانمارک کشوری آزاد است و هر کس می تواند آزادانه آنچه متناسب با عقاید او نیست را نقد کند.

دلیل دیگر انتشار این کاریکاتور جنجالی توسط وزیر مهاجرت دانمارک ظاهرا اعتراض به تصمیم موزه شهر ویبورگ برای خارج کردن این اثر از نمایشگاهی با موضوع کفر موسوم به «توهین به مقدسات پس از رفرم» بوده است.

اینگر استویبرگ ضمن اشاره به این موضوع گفته است به انتخاب مسئولان موزه احترام می گذارد هر چند این تصمیم از نظر او تاسف انگیز تلقی می شود.

وزیر مهاجرت دانمارک پیشتر به دلیل مواضع تند و سرسختانه نسبت به اسلام رادیکال خبرساز شده و حساب توییترش نیز به حال تعلیق درآمده بود.

انتشار جنجال برانگیز کاریکاتور پیامبر اسلام در روزنامه دانمارکی «جیلاندز پوستن» پیشتر در سال ۲۰۰۵ همچنین منشا به راه افتادن شورش‌هایی در بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی شد که در جریان آنها حداقل پنجاه تن جان خود را از دست دادند.

کرت وسترگارد، خالق این کاریکاتور که در آن پیامبر اسلام را با بمبی بر روی عمامه به تصویر کشیده بود همواره با تهدید به مرگ از سوی اسلامگرایان مواجه بوده و چند بار نیز از سوء قصد مهاجمان جان سالم به در برده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسابقه کاریکاتور حزب اسلام‌ستیز هلند با سوژه پیامبر اسلام

دو کاریکاتوریست جنجالی از زندگی در اختفا می گویند

سناتور آمریکایی بنیانگذار فیسبوک را مجبور به عذرخواهی از قربانیان شبکه‌های اجتماعی کرد