ذوق زدگی ترامپ از پذیرفته شدن دعوتش توسط تیم قهرمان هاکی

ذوق زدگی ترامپ از پذیرفته شدن دعوتش توسط تیم قهرمان هاکی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تیم پیتسبرگ، مدافع عنوان قهرمانی رقابت های لیگ هاکی روی یخ آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد دعوت دونالد ترامپ برای حضور در ضیافت کاخ سفید را می پذیرد و در این مراسم شرکت می کند.

مسئولان این تیم در بیانیه ای اعلام کردند: «پنگوئن های پیتسبرگ به رسم و سنت دیرینه کاخ سفید برای میزبانی از تیم های قهرمان احترام می گذارند.» در این بیانیه همچنین آمده است: «ما پس از کسب عناوین قبلی قهرمانی به کاخ سفید رفتیم و ضمن بازدید از کاخ با جرج دبلیو بوش و باراک اوباما رئیسان جمهور وقت، نیز ملاقات کوتاهی داشتیم. امسال نیز دعوت به حضور در این مراسم را پذیرفته ایم.»

پیتسبرگ در ادامه ضمن تاکید بر این نکته که هرگونه موافقت و یا مخالفت با سیاست های رئیس جمهوری می تواند به شکل دیگری ابراز شود اعلام کرده که به حقوق دیگر افراد و گروه ها برای اعلام موضع بنا به تشخیص و صلاحدید خود احترام می گذارد.

Please to inform that the Champion Pittsburgh Penguins of the NHL will be joining me at the White House for Ceremony. Great team!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 24 septembre 2017

پنگوئن‌ها در حالی به دعوت دونالد ترامپ پاسخ مثبت داده اند که رئیس جمهوری آمریکا در حال حاضر رابطه ای پرتنش را با ستاره های ورزشی این کشور پشت سر می گذارد.

بازیکنان اغلب تیم های حاضر در لیگ حرفه ای فوتبال آمریکایی (NFL) روز یکشنبه در اعتراض به سیاست های نژادپرستانه دولت آمریکا هنگام نواخته شدن سرود ملی و بر افراشته شدن پرچم این کشور پیش از آغاز مسابقات به نشانه اعتراض زانو بر زمین زدند.

موج اعتراضی در رقابت های NFL پس از آن جریان یافت که دونالد ترامپ در واکنش به این شیوه اعتراض از هواداران خواسته بود تیم هایی که بازیکنانش هنگام نواخته شدن سرود ملی زانو می زنند را تحریم کنند.

واکنش به سرزنش های تهدید آمیز دونالد ترامپ پس از آن به رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا، ان بی ای نیز گسترش پیدا کرد و سبب شد تا استفن کری، ستاره نامدار تیم گلدن استیت، قهرمان فصل پیش این رقابت ها، به صراحت اعلام کند نوع رفتار و نیز سیاست های ترامپ را قبول ندارد و دعوت رئیس جمهوری آمریکا برای حضور در کاخ سفید را نمی پذیرد.

موضع صریح استفن کری با واکنش ترامپ همراه شد و رئیس کاخ سفید در پیامی اعلام کرد این دعوت را پس می گیرد.

Going to the White House is considered a great honor for a championship team.Stephen Curry is hesitating,therefore invitation is withdrawn!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 23 septembre 2017

برخی دیگر از اعضای تیم گلدن استیت به خصوص کوین دورانت پیشتر در ماه اوت از تصمیم خود برای تحریم این ضیافت خبر داده بودند.

لبران جیمز، چهره مطرح تیم کلیولند کاوالیرز که چهار بار به عنوان بهترین بازیکن این رقابت ها انتخاب شده نیز در واکنش به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه حضور در کاخ سفید باید به عنوان افتخاری برای ورزشکاران محسوب شود؛ گفته است: «رفتن به کاخ سفید تا زمانی که سر و کله شما در آنجا پیدا نشده بود، افتخار محسوب می شد.»

U bum StephenCurry30</a> already said he ain't going! So therefore ain't no invite. Going to White House was a great honor until you showed up!</p>— LeBron James (KingJames) 23 septembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ با ستاره‌های ورزش آمریکا هم درگیر شد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟