وزیر خارجه کره شمالی ترامپ را «هفت‌تیر کش مضطرب» خواند

وزیر خارجه کره شمالی ترامپ را «هفت‌تیر کش مضطرب» خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تنش‌ها میان کره شمالی و ایالات متحده آمریکا در روز شنبه بار دیگر اوج گرفت. جامعه جهانی آنچنان نگران احتمال یک آزمایش اتمی تازه از سوی پیونگ یانگ است که روز شنبه، بسیاری از رسانه ها پس از وقوع یک زلزله ۳ و چهار دهم ریشتری، طبیعی بودن آن را باور نمی‌کردند و آن را ناشی از یک انفجار هسته‌ای احتمالی توصیف می‌کردند.

در همین روز، بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز سواحل شرقی شمالی به پرواز در آمدند.

در روزهای گذشته و به‌ویژه پس از سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، لحن مقام‌های واشنگتن و پیونگ‌یانگ به شکل بی‌ سابقه‌ای نسبت به یکدیگر تند شد. اما این پایان ماجرا نبود.

پرواز بمب افکن‌های آمریکایی در آسمان کره شمالی تنها چند ساعت پیش از سخنان روز گذشته وزیر خارجه کره شمالی در سازمان ملل صورت گرفت.

ری یونگ-هو، وزیر أمور خارجه کره شمالی در نطق خود تهدید‌های تازه ای را علیه آمریکا مطرح کرد. وی دونالد ترامپ را «فردی مضطرب»، «پادشاهی دروغگو»، «هفت تیر‌کش» و «خود بزرگ‌ بین» توصیف کرد که «سودای خودکشی» در سر دارد. وی همچنین با تاکید بر اینکه کشورش به سلاح اتمی مجهز است، به آمریکا و متحدانش هشدار داد که هرگونه عملیات برای حمله به کره شمالی نتایج «بی رحمانه» ای را به همراه خواهد داشت.

در واکنش به سخنان وزیر خارجه کره شمالی، دونالد ترامپ نیز در حساب توییتر خود نوشت : «اگر او افکار مرد کوچک موشک انداز را باز تولید می کند، خیلی دوام نخواهند آورد.»

Just heard Foreign Minister of North Korea speak at U.N. If he echoes thoughts of Little Rocket Man, they won’t be around much longer!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 24 septembre 2017

آقای ری، هفته گذشته هم احتمال آزمایش یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام را مطرح کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بمب‌افکن‌های آمریکایی در نزدیکی سواحل کره شمالی پرواز کردند

چرا تهدیدات اخیر کره شمالی از همیشه خطرناک تر است؟

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد