توئیتر ۳۰۰ هزار حساب مرتبط با تروریسم را در سال ۲۰۱۷ مسدود کرده است

توئیتر ۳۰۰ هزار حساب مرتبط با تروریسم را در سال ۲۰۱۷ مسدود کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

توئیتر اعلام کرده است که زیر فشار دولت ها و برای مبارزه با افراطی گرایی آنلاین ۳۰۰ هزار حساب توئیتری ترویج دهنده تروریسم را مسدود کرده است.

به گزارش بلومبرگ، این تعداد حساب توئیتری تنها در نیمه اول سال ۲۰۱۷ مسدود شده اند.

توئیتر همچنین اعلام کرده است برای مبارزه با افراطی گرایی مرتبط با تروریسم ابزارهای خودکارش را برای شناسایی و مسدود کردن حساب های مرتبط با تروریسم بهبود داده است.

این شبکه اجتماعی همچنین گفته است میزان درخواست دولت ها برای دسترسی به داده ها روی این شبکه اجتماعی افزایش داشته است و این شبکه اطلاعات مرتبط با ۳۹۰۰ حساب را از ماه ژانویه تا ژوئن به دولت ها ارائه کرده است.

از ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری، مقامات آمریکا ۲۱۱۱ درخواست، ژاپن ۱۳۸۴ درخواست، بریتانیا ۶۰۶ درخواست و ترکیه ۵۵۴ درخواست از توئیتر برای دسترسی به اطلاحات حساب های مورد نظرشان داشته اند.

به نوشته بلومبرگ توئیتر در حال حاضر حدود ۳۲۸ میلیون کاربر دارد و کاربرهای فعال ماهانه اش در ایالات متحده آمریکا حدود ۶۸ میلیون حساب است.

توئیتر گفته است که ۷۵ درصد حساب های بسته شده در سال جاری قبل از اینکه توئیت هشدار برایشان فرستاده شود، مسدود شده اند و ۹۳۵ هزار حساب از ماه اوت ۲۰۱۵ مسدود شده اند.

توئیتر بهمراه فیسبوک و یوتیوپ ابزارهای خودکاری را برای ردیابی محتوای زننده و آزار دهنده راه اندازی کرده اند. فیسبوک ۷۵۰۰ کارمند برای ردیابی ویدئوها و پست های آزار دهنده استخدام کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند