مرکل: ترکیه نباید عضو اتحادیه اروپا شود

مرکل: ترکیه نباید عضو اتحادیه اروپا شود
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان مناظره انتخاباتی با مارتین شولتز، رقیب خود از حزب سوسیال دموکرات تاکید کرد ترکیه نباید به عضویت اتحادیه اروپا در آید.

صدراعظم آلمان که رهبری حزب دموکرات مسیحی را برعهده دارد در این مناظره ۹۷ دقیقه ای اظهار داشت: «روشن است که ترکیه نباید عضو اتحادیه اروپا شود. من با همکاران اروپایی خود گفتگو خواهم کرد تا ببینیم آیا می توانیم به موضعی مشترک برای پایان بخشیدن به مذاکرات در مورد الحاق [ترکیه به اتحادیه اروپا] دست یابیم یا خیر.»

این سخنان آنگلا مرکل در حالی بیان شد که روابط برلین و آنکارا طی ماههای گذشته بر سر امکان تبلیغ و سخنرانی وزیران دولت ترکیه در خاک آلمان برای همه پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه پر تلاطم بوده است.

آنگلا مرکل در مناظره یکشنبه شب در زمینه نحوه رویارویی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مواجهه با بحران پناهجویان در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی رقیب خود مورد انتقاد قرار گرفت.

مارتین شولتز که سابقه ریاست بر پارلمان اروپا را دارد با اشاره به بحران کره شمالی از رئیس جمهوری آمریکا که به گفته او با توئیت های خود جهان را «در آستانه بحران» قرار داده است، انتقاد کرد. رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان در همین راستا خواستار همکاری کشورش با شرکای خود در اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و همچنین رقبای دونالد ترامپ در داخل ایالات متحده شد.

در مقابل صدراعظم کنونی آلمان تاکید کرد که از نظر وی امکان حل بحران در شبه جزیره کره بدون رئیس جمهوری آمریکا وجود ندارد. رهبر حزب دموکرات مسیحی با اشاره به اعتبار جهانی خود از گفتگوی روز یکشنبه اش با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مورد آزمایش بمب هیدروژنی توسط پیونگ یانگ سخن گفت.

آنگلا مرکل که قصد دارد برای چهارمین دوره پیاپی زمام امور در مهمترین قدرت اقتصادی اروپا را به دست گیرد در عین حال از برنامه خود برای گفتگو با رهبران آمریکا، روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی در روزهای آتی خبر داد.

مارتین شولتز در این مناظره با اشاره به بحران پناهجویان در سال ۲۰۱۵ از آنگلا مرکل برای عدم هماهنگی با رهبران اتحادیه اروپا و اتخاذ موضع اروپایی مشترک در مواجهه با این بحران انتقاد کرد.

Angela Merkel trounces election rival Martin Schulz in TV debate #TVDuellhttps://t.co/gFTlMRPfMfpic.twitter.com/5HqNl6ABkR

— dwnews (@dwnews) September 4, 2017

انتخابات پارلمانی آلمان قرار است روز ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) برگزار شود. پیش از مناظره یکشنبه شب نظرسنجی ها از پیشتازی ۱۴ درصدی آنگلا مرکل حکایت داشت. نظرسنجی یکی از شبکه های تلویزیونی آلمان در مورد تنها مناظره بین رهبران دو حزب اصلی آلمان نیز رهبر حزب دموکرات مسیحی را پیشتاز نشان می دهد. بنا به این نظرسنجی ۵۵ درصد بینندگان تلویزیونی آنگلا مرکل را متقاعد کننده تر از مارتین شولتز ارزیابی کردند. در مقابل تنها ۳۵ درصد بر این باور بودند که رهبر حزب سوسیال دموکرات عملکرد بهتری داشته است.

آنگلا مرکل از سال ۲۰۰۵ صدارت اعظمی جمهوری فدرال آلمان برعهده دارد و از او به عنوان پرنفوذترین رهبر در اتحادیه اروپا یاد می شود.

“I am outraged.” The key moments of tonight’s TV debate between Merkel and Schulz #TVDuell#GermanyDecides#BTW2017pic.twitter.com/lZJmFUcQ8j

— dwnews (@dwnews) September 3, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مانور سئول در پاسخ به «تهدیدات» پیونگ یانگ؛ دفاع آمریکا از واکنش نظامی

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت

آتش‌سوزی‌های یونان؛ تلاش آتش‌نشانان برای نجات صومعه‌ای در نزدیکی آتن