حسن نصرالله: شخصا با اسد دیدار کردم

حسن نصرالله: شخصا با اسد دیدار کردم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سیدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنرانی خود گفت که به تازگی در دمشق با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار کرده است. به گفته وی این دیدار برای رایزنی درباره تخلیه نیروهای داعش از لبنان و انتقال آنها به سوریه بوده است.

سخنرانی آقای نصرالله پس از توافق میان حزب الله، داعش و سوریه انجام می‌شود که بر اساس آن دمشق با انتقال نیروهای داعش در مرز لبنان به دیرالزور در شرق سوریه موافقت کرد.

رهبر حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش از دولت سوریه تشکر کرد و گفت که ارتش این کشور به درخواست حزب‌الله برای لبنان جنگید. به گزارش خبرگزاری فارس آقای نصر‌الله افزود: «آزدسازی منطقه جرود اولویت‌ دولت سوریه نبود چرا که اولویت‌های زیادی دارد. ولی ما با مقامات سوریه گفت‌وگو کردیم و گفتیم که می‌خواهیم به خطر تروریست‌ها در مرز لبنان پایان دهیم. من شخصا نزد بشار اسد رفتم و از وی خواستم برای انتقال داعش از قلمون به ما کمک کند. در این دیدار با وی در مورد اینکه چگونه با داعش مذاکره کنیم گفت‌وگو کردم. بشار اسد گفت که اگر دولت لبنان به دنبال مذاکره است باید با ما در ارتباط باشد.»

سیدحسن نصرالله همچنین از ایران به دلیل «حمایت بی قید و شرط از ارتش» که بر «خلاف آمریکا» بدون دخالت در «تصمیم حاکمیتی لبنان» است تشکر کرد. وی همچنین از تلاش دیپلماتیک ایران برای جلوگیری از تغییر ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان خبر داد.

پیش از این نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتقاد شدید از عملکرد نیروهای حافظ صلح در لبنان گفته بود که این نیروها وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و نمی‌توانند از ارسال سلاح‌‌های «عمدتا ایرانی» به حزب الله جلوگیری کنند. وی همچنین گفته بود که عملکرد این نیروها نه تنها باعث جلوگیری از جنگ نمی‌شود بلکه «بستر آن‌را آماده می‌کند».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگجویان داعش از مرز سوریه و لبنان به دیرالزور منتقل می‌شوند

سوریه توافق حزب الله لبنان با داعش را تایید کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل: ایران سابقه روشنی در دروغ‌گویی دارد