آغاز عملیات «انتقام محسن حججی» در سوریه

آغاز عملیات «انتقام محسن حججی» در سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

خبرگزاری صدا و سیمای ایران از آغاز عملیات «انتقام خون محسن حججی» و کشته‌ شدگان گردان‌های سید‌الشهدای عراق در سوریه خبر داد.

به گزارش رسانه‌های ایران، گردان‌های سید‌الشهدای عراق، یکی از نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) عراق سازماندهی و اجرای این عملیات را بر عهده دارند. خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد در این عملیات یگانهای پهپادی گردان‌های سیدالشهدا پس از شناسایی مراکز تجمع و استقرار ادوات و نیروهای داعش در بادیه شرقی (استان حمص)، آنها را هدف قرار دادند.

این نیروهای شبه نظامی عراقی می‌گویند «بیش از بیست خودرو زره پوش ، تانک و نفربر تروریست‌ها در این عملیات نابود شده و حداقل سی تن از اعضای داعش کشته شده اند.»

فرماندهی گردان‌های سیدالشهدا – که از حدود دو ماه پیش خود را به مرزهای عراق و سوریه رسانده اند- در شامگاه هفتم اوت/۱۶ مرداد اعلام کرد که یگان‌های این گردان مورد یورش نیروهای آمریکایی قرار گرفته و دست‌کم ۴۰ نفر از اعضای خود را در این حمله از دست داده است. آمریکا دخالت در این حمله را تکذیب کرد. پس از آن داعش اعلام کرد که به اعضای این گروه در منطقه بیابانی شرق سوریه حمله کرده است. دو روز بعد ویدیوی اسارت محسن حججی، از داوطلبان ایرانی جنگ سوریه از سوی داعش منتشر شد. انتشار این تصاویر واکنش‌های گسترده‌ای را در میان شخصیت‌های سیاسی، نظامی و شهروندان ایرانی برانگیخت.

شبکه خبری المیادین لبنان، هفته گذشته با انتشار گزارشی ویدیویی اعلام کرد سپاه پاسداران ایران عملیات انتقام محسن حججی را در سوریه آغاز کرده است. فرماندهی سپاه با رد این خبر اعلام کرد چنین عملیاتی در زمان مقتضی اجرا خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

المیادین از عملیات انتقامی ایران در سوریه خبر داد، سپاه تکذیب کرد

از قاسم سلیمانی تا نوید محمدزاده؛ واکنشهای گسترده به کشته شدن محسن حججی

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند