آرنولد شوارتزنگر خطاب به ترامپ: نفرت دو طرف ندارد

آرنولد شوارتزنگر خطاب به ترامپ: نفرت دو طرف ندارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در محکومیت حادثه شارلوتزویل ظاهرا مورد پسند آرنولد شوارتزنگر، فرماندار سابق کالیفرنیا قرار نگرفته است. این ستاره هالیوود با انتشار ویدئویی در توییتر خود از آقای ترامپ خواست از موضع گیری «دو پهلو» خودداری کند.

وی در پیام خود خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: «فرقه‌گرایی و نفرت دو طرف ندارد. اگر تصمیم گرفتید زیر پرچمی بروید که نماد کشتار میلیون‌ها انسان است، دیگر دو طرف بی معناست.» فرماندار پیشین کالیفرنیا در بخش دیگری از پیامش افزود: «شما به عنوان رئیس جمهور این کشور بزرگ، مسئولیت اخلاقی دارید قاطعانه اعلام کنید که از نفرت و نژاد پرستی حمایت نمی کنید…به عنوان رئیس جمهور آمریکا و یک جمهوری خواه باید بگویید که از برتری سفیدپوست‌ها حمایت نمی کنید. کشوری که با نازی‌ها را شکست داده جایی برای پرچم نازی ندارد.» وی سپس یک عروسک به شکل ترامپ را بر روی میز گذاشت و خطاب به آن گفت: «دیدی انقدرها هم سخت نبود؟»

.Schwarzenegger</a> has a blunt message for Nazis. <a href="https://t.co/HAbnejahtl">pic.twitter.com/HAbnejahtl</a></p>— ATTN: (attn) 17 août 2017

آقای شوارتزنگر همچنین به یک بنیاد مبارزه با نژاد پرستی ۱۰۰ هزار دلار کمک مالی کرد.

در جریان درگیری میان تظاهرات راست‌های افراطی و مخالفان آنها در شهر شارلوتزویل یک نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند. آقای ترامپ در واکنش به این حادثه دو طرف درگیری را محکوم کرد و گفت: «با دقت تصاویر را مرور کردم. با دقت و توجه بیشتر از دیگران. در یک سو یک گروه بد، و در مقابل، گروهی بسیار خشن وجود داشت. هیچ کس نمی خواهد از این موضوع صحبت کند. من گروههای نئونازی را محکوم کردم، عملکرد گروههای مختلفی را سرزنش کردم، اما همه آنها نئونازی نبودند. همه وابسته به گروه برتری نژاد سفید نبودند.»

منتقدان آقای ترامپ وی را به موضع گیری «دو پهلو» و مبهم درباره حادثه شارلوتزویل متهم می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آرنولد شوارتزنگر برای دومین بار مورد عمل قلب باز قرار گرفت

شارلوتزویل؛‌ واکنشهای تند فرماندهان ارتش آمریکا به سخنان دونالد ترامپ

دردسرهای بی‌پایان شارلوتزویل برای ترامپ