استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید از کار برکنار شد

استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید از کار برکنار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جان کلی، رییس کارکنان کاخ سفید، اعلام کرد که با استیو بنن، استراتژیست ارشد رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا به توافق رسیده است تا وی کاخ سفید را ترک کند.

بسیاری از رسانه ها استیو بنن را استراتژیست مهم راستهای افراطی آمریکا می خوانند اما او می گوید که تنها یک ناسیونالیست واقعی است و می خواهد که کارآفرینان در آمریکا بمانند تا کشورش شاهد بیکاری کارگران نباشد. استیو بنن مهاجران را مسبب اصلی مشکلات آمریکا می داند و برای او مهاجر قانونی و غیرقانونی فرقی ندارند.

آقای بنن در آخرین واکنش خود در مقام استراتژیست دونالد ترامپ هفته گذشته در گفتگو با یک هفته نامه آمریکایی سفیدپوستان برتری جو در شهر شارلوتزویل را گروهی «دلقک» خواند که بسیار از واقعیتهای امروز جامعه آمریکا عقب هستند.

هفته گذشته در پی درگیریها و تنشها در شارلوتزویل که به مرگ یک فعال ضدنژادپرست انجامید، واکنشهای متناقض دونالد ترامپ،‌ انتقادها از رییس جمهوری را تشدید کرد. همزمان بسیاری از رسانه ها یکی از دلایل قدرت گرفتن گروههای نژادپرست در آمریکای بعد از ترامپ را استیو بنن عنوان می کردند که نفوذ زیادی در میان گروههای نژادپرست دارد.

با این حال، آقای ترامپ در آخرین واکنشها درباره اتفاقات شارلوتزیل از استیو بنن تمجید کرده و گفته بود سخنانی که در رسانه ها علیه او می شود واقعیت ندارد. این اظهارات نیز انتقادهای بیشتری را نسبت به رییس جمهوری در پی داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استیو بنن در کنگره جبهه ملی فرانسه: به اتهام نژادپرستی افتخار کنید

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت