عراق، صدها غیرنظامی از بیم نبرد سنگین تلعفر را ترک کردند

عراق، صدها غیرنظامی از بیم نبرد سنگین تلعفر را ترک کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با قوت گرفتن احتمال حمله شدید نیروهای عراقی به نیروهای گروه افراطی داعش در تلعفر، صدها تن از غیرنظامیان روستاهای اطراف، خانه و زندگی خود را ترک کردند.

به گفته منابع محلی نزدیک به ۱۵۰۰ نفر طی سه روز گذشته با گذشتن از خط مقدم نبرد خود را به غرب موصل رساندند. حدود ۱۵۰ تن از آنها دیروز یکشنبه با پشت سر گذاشتن حدود ۶۰ کیلومتر به اردوگاهی در موصل رسیده‌اند. آنها در تلعفر با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند. یکی از آنها که همسرش را از دست داده و پسرش نیز به دست داعش افتاده گفت: «آب آشامیدنی وجود ندارد و بیشتر مردم آب غیربهداشتی می‌نوشند. بیشتر مردم تنها با تکه‌ای نان خود را زنده نگه داشته‌اند. اگر آب و غذایی هم پیدا شود خیلی گران است. اگر پول داشته باشید می‌توانید غذایی بخورید وگرنه دچار سوء تغذیه می‌شوید.»

نیروهای عراقی برای جلوگیری از نفوذ افراد وابسته به داعش در اردوگاه‌ جنگزدگان تدابیر ویژه‌ای اندیشیده‌اند از جمله اینکه مردان را از دیگران جدا کرده و آنها را مورد بازجویی قرار می‌دهند.

نیروهای دولتی هفته گذشته در مسیر موصل به تلعفر مستقر شدند. این در حالی است که نیروهای بسیج مردمی (شیعیان) در اطراف فرودگاه تلعفر استقرار یافته‌اند.

تلعفر با نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر جمعیت عمدتا ترکمن در سال ۲۰۱۴ میلادی به اشغال داعش درآمد. گفته می‌شود ۲۰۰۰ پیکارجوی داعش همچنان در این شهر حضور دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند

وزارت اطلاعات ایران از دستگیری ۱۱ نفر در ارتباط با انفجارهای کرمان خبر داد

«بیتل داعشی» در بریتانیا به ۸ سال زندان محکوم شد