دستور آمریکا به متحدانش در سوریه: فقط علیه داعش بجنگید و نه بشار اسد

دستور آمریکا به متحدانش در سوریه: فقط علیه داعش بجنگید و نه بشار اسد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش سی ان ان، سخنگوی ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا گفته است که این ائتلاف فقط از گروههایی حمایت می کند که علیه داعش بجنگند.

با این حال گروه «شهدا القریتین» با نپذیرفتن این دستور آمریکا، گفته اند که بطور مستقل علیه دولت بشار اسد خواهند جنگید.

سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا نیز در پاسخ به این تصمیم گروه «جبهه القریتین»‌ گفته است که اگر این گروه اهداف دیگری را دنبال کند، ائتلاف از عملیات آنها حمایت نخواهد کرد.

پنتاگون گفته است که تنش های بین ائتلاف و نیروهای رژیم اسد در هفته های اخیر کاهش یافته و ایالات متحده از تمام نیروهای همراه با ائتلاف خواسته است که روی مبارزه با داعش تمرکز کنند.

پنتاگون افزوده است که ما نمی توانیم روی هدف های چندگانه تمرکز کنیم و باید همه نیرویمان را برای مبارزه با داعش صرف کنیم.

همچنین یک ژنرال آمریکایی به سی ان ان گفته است که آمریکا به مسلح کردن گروههای مخالف بشار اسد در سوریه پایان خواهد داد.

A US general confirms that the US has ended a program to arm anti-Assad rebels in Syria https://t.co/FpsnpkmwcPpic.twitter.com/28sHBBAZia

— CNN Politics (@CNNPolitics) July 22, 2017

گروههای متفاوتی ازجمله نیروهای دموکراتیک سوریه که از جنگجویان کرد و عرب سوری تشکیل شده در حال جنگ با نیروهای داعش در شهر رقه پایگاه اصلی داعش در شمال سوریه هستند و تلاش دارند تا این گروه را از این شهر بیرون برانند.

#Raqqa video shows the Destruction near the old wall in #Raqqa city Due Airstrikes by Coalition and the Clashes between #ISIS & #SDF#Syriapic.twitter.com/QnGekNQJyt

— الرقة تذبح بصمت (@Raqqa_SL) July 26, 2017

در همین حال گروه دیده بان حقوق بشر سوریه در بریتانیا گفته است که حمله هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در رقه سوریه باعث کشته شدن دستکم ۲۹ نفر از جمله ۸ کودک شده است.

این گروه حقوق بشری همچنین افزوده است که نیروهای دموکراتیک سوریه که شامل اتحادی از نیروهای عرب و کرد سوری است در حال حاضر کنترل ۵۰ درصد از شهر رقه پایگاه داعش در سوریه را در دست گرفته اند.

در تحولی دیگر نیروهای حزب الله لبنان که در مرز لبنان با سوریه با جبهه النصره می جنگند، روز پنج شنبه با آتش بس موافقت کردند.

یک منبع نزدیک به مذاکرات میان دو طرف به رویترز گفته است که نیروهای جببه النصره خواستار آن هستند که بتوانند مسیر امنی برای رفتن به ادلب داشته باشند و نیروهای حزب الله نیز خواستار آزادی ۵ تن از نیروهایشان شده اند که در اسارت جبهه النصره هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند

۳ عضو کنگره آمریکا به منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه سفر کردند

۲۲ سرباز آمریکایی در سقوط بالگرد در سوریه زخمی شدند