جف سشنز با سفیر روسیه درباره انتخابات آمریکا صحبت کرده بود

جف سشنز با سفیر روسیه درباره انتخابات آمریکا صحبت کرده بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رورنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌های آگاه در کاخ سفید گزارش کرد جف سشنز، دادستان کل ایالات متحده آمریکا در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ با سفیر روسیه در واشنگتن در ارتباط بوده است.

بنا بر این گزارش، دستگاه‌های امنیتی آمریکا موفق به شنود شماری از تماس‌های سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن با مقام‌های مافوق در روسیه شده است. وی در آن مکالمات گفته که با جف سشنز، مشاور امور دیپلماسی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در باره کاندیدای جمهوریخواهان و انتخابات ریاست جمهوری صحبت کرده است.

دو مقام رسمی کاخ سفید هم به شرط عدم افشای هویت خود در گفتگو با خبرگزاری رویترز، جزئیات این گزارش را تایید کرده اند. یکی از آن‌ها می‌گوید آقای سشنز، ارتباط خود با سفیر را پذیرفته اما، ادعا می‌کند جلسات وی با سرگئی کیسلیاک درباره ترامپ نبوده است.

دونالد ترامپ با ارسال پیامی در توییتر، نوشت: «یک درز اطلاعات محرمانه جدید در آمازون واشنگتن پست، این‌بار علیه دادستان کل، جف سشنز. درز غیرقانونی اطلاعات، مانند مورد جیمز کومی، باید متوقف شود.»

A new INTELLIGENCE LEAK from the Amazon Washington Post,this time against A.G. Jeff Sessions.These illegal leaks, like Comey’s, must stop!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 22, 2017

این مقام دولت آمریکا می‌گوید: «پرسش این است که آیا او [سشنز] خطوط [قرمز] را رد کرده و درباره اطلاعات محرمانه، توافق‌های احتمالی برای لغو تحریم‌ها در صورت تمایل روسیه به سرمایه‌گذاری در آمریکا یا هیلاری کلینتون صحبت کرده است یا نه؟»

یک مقام عالی‌رتبه کاخ سفید در گفتگو با واشنگتن پست آقای سشنز را به اظهارات گمراه‌ کننده درباره ارتباط خود با سفیر روسیه متهم کرد.

انتشار این گزارش، ساعاتی پس از استعفای شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید به دلیل اختلاف نظر با رئیس جمهوری آمریکا، ابعاد چالش‌های کابینه دونالد ترامپ را افزایش می‌دهد. آقای ترامپ در مصاحبه‌ با نیویورک تایمز با ابراز سرخوردگی از عملکرد سشنز در ماجرای تحقیقات نفوذ روسیه در کارزا انتخاباتی آمریکا گفته بود:
اگر می‌دانست جف سشنز خود را از تحقیقات مربوط به روسیه معاف می‌کند، هرگز او را نمی‌گزید. با این حال یک سخنگوی کاخ سفید روز بعد تاکید کرد که رئیس جمهور کماکان به سشنز اعتماد دارد، در غیر این‌صورت، وی هنوز دادستان کل نبود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدیر سابق «اف.بی.آی»: ترامپ صلاحیت اخلاقی ندارد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟