نیروهای دموکراتیک سوریه ۱۱ شورشی مخالف اسد را کشتند

نیروهای دموکراتیک سوریه ۱۱ شورشی مخالف اسد را کشتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نیروهای دموکراتیک سوریه یازده جنگجوی گروه شورشی اهل‌الدیار را کشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه، دو گروه مسلح روز سه‌شنبه در روستای عین دقنه در شمال استان حلب درگیر شدند. گروه شورشی اهل‌الدیار، یک روز پیش از وقوع این درگیری، با انتشار ویدیویی اعلام کرده بود که به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه – که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند- حمله کرده است. این گروه که فیلم تبلیغاتی خود را با پرچم سه ستاره مورد تایید مخالفان بشار اسد منتشر کرده بود، نیروهای دموکراتیک سوریه را اشغالگر خواند.

مبارزان کرد بخش عمده شبه‌نظامیان متشکل در نیروهای دموکراتیک سوریه را تشکیل می‌دهند. این گروه در ماه‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در مبارزه با داعش داشته و هم‌اکنون عملیات آزادسازی رقه، پایتخت دولت اسلامی را آغاز کرده است. با این حال گروه‌های شورشی مورد حمایت ترکیه و همچنین ارتش سوریه و متحدان ایرانی-لبنانی آن در چند مورد در مرزهای جنوب شرقی سوریه با عراق و اردن با این گروه درگیر شده اند. نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا چند بار کاروان‌های نظامی شبه‌ نظامیان مورد حمایت ایران را به دلیل «قصد حمله» به مواضع این گروه بمباران کرده است. به علاوه، یک پهپاد ساخت ایران هم – که به گفته ارتش آمریکا به نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کرده بود- با آتش نظامیان آمریکایی سرنگون شد.

به نظر می‌رسد اهل‌الدیار، از جمله گروه‌های شبه‌‌نظامی مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه باشند که به‌ويژه با جنگجویان کرد درگیر می‌شوند. ترکیه از ارتش آزاد سوریه و شمار دیگری از گروه‌های شورشی این کشور برای مقابله با داعش و شبه‌نظامیان کرد استفاده می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل اخیرا در گزارشی یگان‌های مدافع خلق کرد (ی پ گ) را به تخریب روستاها و کوچ اجباری ساکنان آن متهم کرد. (ی پ گ) این اتهام‌ها را به شدت تکذیب کرده است.

#YPG dismisses #Amnesty report accusing #Kurds of ethnic cleansinghttp://t.co/bu6QMbjYaRhttp://t.co/TIDF2Wts8t

— Rudaw English (@RudawEnglish) October 19, 2015

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شبه‌نظامیان شبیحه؛ ابزاری برای سرکوب اعتراضات و گریز از اتهام «جنایات جنگی» در سوریه

نقش پهپادهای ایران در منازعات؛ آیا پرنده‌های ایرانی توازن قوا را در جنگ داخلی سودان بر هم می‌زنند؟

درگیری حامیان و مخالفان شهردار منتخب در منطقه عمدتا کردنشین ترکیه؛ برادر نامزد حزب مخالف کشته شد