تعدیل خواسته کشورهای عربی از قطر

تعدیل خواسته کشورهای عربی از قطر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کشورهای تحریم کننده قطر خواسته های خود را تعدیل کردند.

بحران قطر که از پنجم ماه ژوئن صحنه سیاسی منطقه خلیج فارس را متشنج کرده است با پیشنهادهای جدیدی که از طرف چهار کشور عربی بر روی میز گذاشته شده چشم انداز باز تری یافته است.

از جمله موادی که به نظر می رسد اکنون بر آن تاکید کمتری می شود، تعطیلی شبکه خبری الجزیره است. در مقابل از قطر خواسته شده درمورد شش اصل مربوط به مبارزه با تروریسم با آنها همکاری کند و تدابیر لازم در این مورد را به عمل آورد.

مذاکرات میانجی گران برای دستیابی به راه حلی برای توافق میان طرفین متخاصم تا کنون به نتیجه ای نرسیده بود و عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر همچنان بر شرایط سیزده گانه ای که برای رفع تحریم قطر مطرح کرده بودند اصرار می ورزیدند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه که در این مناقشه از قطر حمایت می کند اصول سیزده گانه مورد نظر کشورهای تحریم کننده را مبالغه دانسته و در نظر دارد ۲۳ ژوئیه به قطر سفر کند. قطر ترکیه را جزو دوستان خود به شمار می آورد و از ماندن پایگاه نظامی این کشور در خاک خود دفاع می کند.

از طرف دیگر وزارت خارجه مصر روز دوشنبه اعلام کرد که از این پس قطری ها نمی توانند جز در موارد استثنایی بدون ویزا وارد مصر شوند. مصر از قطر می خواهد از گروه اخوان المسلمین که دشمن دیرین این کشور به حساب می آیند حمایت نکند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران قطر، آنچه تا کنون روی داده

واشنگتن پست: امارات رسانه‌های قطر را هک کرده

دیده بان حقوق بشر: کشورهای تحریم کننده قطر حقوق بشر را نقض می کنند