ظریف: تحریم‌های جدید روابط ایران و آمریکا را مسموم می‌کند

ظریف: تحریم‌های جدید روابط ایران و آمریکا را مسموم می‌کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزیر خارجه ایران که برای شرکت در بحث های شورای روابط خارجی کنگره آمریکا در نیویورک به سر می برد، روز سه‌شنبه در گفتگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس نسبت به اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد و گفت این تحریمها روابط دو کشور را مسموم می‌کند.

تحریم هایی که وزارت دارایی آمریکا روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه از آن خبر داد شامل ۱۸ شخص حقیقی و حقوقی است و دلیل آن برنامه موشکی و نقش ایران در تنش های منطقه ای و برخی اقدامات مجرمانه مانند هک شرکت های آمریکایی و سرقت اطلاعات آنها توسط ایران اعلام شده است.

آقای ظریف در عین حال افزود که تحریم های جدید ناقض روح برجام است و ایران آنها را بررسی می کند و طبق نتایج این بررسی اقدام خواهد کرد.

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس، توصیف دونالد ترامپ از برجام که توافق بدی برای آمریکا است را رد کرد و گفت هیچ توافقی نیست که به‌طور کامل مورد قبول همه باشد، این یک توافق چندجانبه است که مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.

یک روز قبل از برقراری تحریم‌های جدید از سوی وزارت دارایی آمریکا، گزارش ۹۰ روزه وزارت خارجه این کشور به کنگره تایید کرده بود که ایران تا کنون به اجرای برجام پای‌بند بوده است.

آقای ظریف در حالی که از تضعیف بیشتر روابط دو کشور به خاطر تحریم‌های جدید سخن می گفت تاکید کرد که دولت آمریکا باید پیام‌های خصومت آمیز را متوقف کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عفو‌بین‌الملل گزارش سال ۲۰۲۳ را در خصوص خشونت، سرکوب، سلب آزادی‌ها و نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرد

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا