فرمانده سپاه پاسداران: هزینه اشتباه محاسباتی آمریکا بالا خواهد بود

فرمانده سپاه پاسداران: هزینه اشتباه محاسباتی آمریکا بالا خواهد بود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران تحریم های آمریکا علیه ایران را اشتباهی محاسباتی با هزینه بالا خواند و گفت: «اگر آمریکا بخواهد موضوع تحریم دفاعی و تحریم سپاه را دنبال کند، قبل از آن باید پایگاه های منطقه ای خود را تا عمق هزار کیلومتری در اطراف ایران جمع آوری کند.»

سرلشگر جعفری ایران را قدرت بزرگ منطقه ای خواند. وی توان موشکی ایران را دارای «قدرت بازدارنگی» و غیر قابل معامله دانست و گفت که ما از توان موشکی همانگونه دفاع می کنیم که مردان غیرتمند از ناموس خود دفاع می کنند.

محمد علی جعفری، روز چهارشنبه در سخنرانی خود در همایش فرماندهان نیروی زمین سپاه در شهر مشهد هدف آمریکا از اعمال تحریم بر علیه سپاه و توان دفاعی ایران را رودر رو قرار دادن مردم در مقابل هم دانست و افزود که این تحریم ها نتیجه عکس خواهد داشت و حتی «بقیه شکاف های موجود در جامعه» را پر خواهد کرد.

وی دلیل همجواری ایران با منافع آمریکا در جهان را گسترده شدن «دامنه معنوی انقلاب اسلامی» و توان تسلیحاتی سپاه دانست.

فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را نقض توافق برجام خواند و گفت که بی صبرانه منتظر عکس العمل مسئولین سیاست خارجی کشور نسبت به این موضوع است.

همزمان با تایید پایبندی ایران به برجام از سوی وزارت خارجه آمریکا، وزارت خزانه داری این کشور روز سه شنبه ۲۷ تیر اعلام کرد که ۱۸ شخص حقیقی و حقوقی را به دلیل ارتباط با برنامه موشکی و سپاه پاسداران در لیست تحریم قرار داده است.

ایران در صدر کشورهای حامی تروریسم؛ گزارش وزارت خارجه آمریکا

در گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا نیز ایران همچنان در راس لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دارد. در این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شده به حمایت ایران از شبه نظامیان شیعه در سوریه، عراق و لبنان و همچنین تلاش تهران در تشدید بحران در کشورهایی نظیر یمن، سوریه، بحرین و عراق تاکید شده است.

در گزارش اخیر صراحتا بر فعالیتهای سپاه قدس (شاخه بروز مرزی سپاه پاسداران) تاکید شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا ۱۸ شخص و نهاد را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد

آمریکا ۳۰ شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با ایران تحریم کرد

آیا ایران پس از حمله به اسرائیل گامی به سوی تغییر در دکترین هسته‌ای خود برمی‌دارد؟