معاون رئیس جمهور ایران: گشت ارشاد نتیجه نداشت

معاون رئیس جمهور ایران: گشت ارشاد نتیجه نداشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده بر لزوم بازنگری در قانون گسترش حجاب و عفاف که در سال ۱۳۸۴ تصویب شده را لازم دانست. وی گفت: «طی بیش از یک دهه‌ی گذشته جامعه به دلیل مواجهه با عوامل متعدد و از جمله انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات دچار تغییرات محسوس شده و تاثیر آن در سبک زندگی افراد و به ویژه پوشش و مد را به وضوح می توان مشاهده کرد.»

معاون رئیس جمهور ایران در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا خواستار انتقال مسئولیت نظارت بر اجرای قانون «گسترش حجاب و عفاف» از وزارت کشور و ستاد صیانت از حقوق شهروندی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شد و این موضوع را خواست دولت روحانی دانست.

خانم مولاوردی انتقال مسئولیت این نهاد از دبیرخانه شورای فرهنگی به وزارت کشور در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را نقطه آغاز سیاسی و امنیتی شدن مساله حجاب و نظارت بر آن خواند.

در دولت نهم و دهم مسئولیت نظارت بر اجرای قانون گسترش عفاف و حجاب از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به وزارت کشور منتقل شد>>

— شهیندخت مولاوردی (@mowlaverdi) July 18, 2017

وی افزود: «زمانی که دبیرخانه نظارت بر اجرای این قانون در وزارت کشور باشد چه بخواهیم چه نخواهیم نگاه امنیتی بر این موضوع هم تسری پیدا می‌کند.»

معاون رئیس جمهوری گشت ارشاد را ناموثر خواند و گفت: «اگر تا به حال از گشت ارشاد نتیجه گرفتیم می‌توانیم این روند را ادامه دهیم. این در حالیست که معتقدم این روش نتیجه نداده و اگر موثر بود امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم.»

وی با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر بازرسی حجاب زنان کارمند دولت و واکنش‌هایی که به آن نشان داده شد، این مصوبه را رویه معمول این وزارتخانه در فصل تابستان و گرم شدن هوا برای یادآوری به دستگاه ها و نهادها برشمرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش پلیس تهران به ماجرای سوهانک: دختری جلو خودرو گشت آمد و راننده ترمز کرد

تعلیق مأمور زن گشت ارشاد تکذیب شد

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند