ایران: مشاوران ترامپ از تحولات ایران و منطقه عقب هستند

ایران: مشاوران ترامپ از تحولات ایران و منطقه عقب هستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ایران در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد حکومت جمهوری اسلامی مشاوران دونالد ترامپ را به «عقب افتادن» از تحولات ایران، منطقه و جهان متهم کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به اظهارات اخیر دونالد ترامپ که توسط پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه «نسنجیده» توصیف شده است، اظهار داشت: «ظاهرا مشاورین ایشان هنوز در فضای وهم آلود گذشته سیر می کنند و آن گونه که در آن دوران نیز از واقعیات و بدیهیات ابتدایی بی خبر بودند، هم اکنون نیز از تحولات ایران، منطقه و جهان بسیار عقب هستند.»

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر اخیر خود به فرانسه در نشست خبری مشترک با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود از بروز تهدیدات جدید از سوی حکومت های «سرکش» ایران، کره شمالی و سوریه سخن گفته بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در سخنان روز شنبه خود همچنین خواستار توجه آمریکا به «نقش مثبت، سازنده و ثبات آفرین» تهران در منطقه شد. بهرام قاسمی ضمن انتقاد از «سیاست ها و اقدامات خودخواهانه و هرج و مرج طلبانه» واشنگتن و «برخی همپیمانان لجوج، متجاوز و اشغالگر» ایالات متحده در منطقه از مقامات آمریکایی است با ایرانیان با «زبان تکریم و احترام» سخن بگویند.

#ترامپ: با تهدیدات جدید رژیم های سرکش مانند #ایران روبرو هستیم https://t.co/g8p7GaYqNrpic.twitter.com/dD5Z9L3R4g

— euronews فارسی (@euronews_pe) July 13, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: با تهدیدات جدید رژیم های سرکش مانند ایران روبرو هستیم

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است