آنگلا مرکل: با ایجاد وزارت دارایی و اقتصاد اروپا مخالف نیستم

آنگلا مرکل: با ایجاد وزارت دارایی و اقتصاد اروپا مخالف نیستم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رئیس جمهوری فرانسه و صدر اعظم آلمان از همکاری مشترک کشورهای خود در زمینه امنیت شهرواندان از جمله امنیت سایبری خبر دادند.

امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل پس از نشست مشترک کابینه های آلمان و فرانسه مجددا بر تعهد به پیمان پاریس در زمینه تغییرات آب و هوایی تاکید کردند.

خانم مرکل در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که مایل است تا روح جدیدی در کالبد رابطه آلمان و فرانسه بدمد و با هدف اصلاح منطقه یورو با یکدیگر همکاری نزدیکتری داشته باشند. وی افزود که اروپا باید سرنوشت خود را در دست بگیرد.

آنگلا مرکل گفت: «فرانسه و آلمان برای باید برای تقویت اتحادیه اروپا در موضوعات امنیت و توسعه با یکدیگر همراه شوند.»

Réunion inédite du Conseil franco-allemand de défense et de sécurité pour relancer l’Europe de la défense et lutter contre le terrorisme. pic.twitter.com/1cxITuhKXO

— Emmanuel Macron (@EmmanuelMacron) July 13, 2017

گفتگو در باره چالش‌های منطقه پولی یورو از جمله موضوعات جلسه مشترک کابینه این دو کشور بود. خانم مرکل در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد بودجه مشترک اتحادیه اروپا موافقت خود را با ایده رئیس جمهور فرانسه برای ادغام بیشتر در منطقه یورو از طریق وزیر اقتصاد و دارای و بودجه مشترک ابراز کرد .

وی گفت: «من شخصا همیشه با ایده موافق بودم .مساله این است که چگونه باید اینکا را انجام داد. در مجموع من مخالف بودجه اروپایی نیستم. حتی در سال ۲۰۱۲ بودجه مختصری برای منطقه پولی یورو پیشنهاد کردم که به سختی با آن مخالفت شد. اما خوشحالم که این پیشنهاد دوباره مطرح می شود.»

این موضع خانم مرکل در حالی بیان می‌شود که آلمان بزرگترین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. منتقدان برلین دولت خانم مرکل را به اعمال فشار و تحمیل سیاست‌های ریاضتی بر کشورهای بحران‌زده نظیر یونان متهم می‌کنند.

صدراعظم آلمان در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که با وجود مشخص شدن اختلافات ما با آقای ترامپ و دولت آمریکا در نشست سران گروه بیست، همکاری کشورهای ما در زمینه های امنیت و مبارزه با تروریسم لازم و ضروری است.

آقای ماکرون در پاسخ به همین پرسش با اشاره بر وجود اختلافات، گفتگو را تنها راه حل دانست و ابراز امیدواری کرد که دیگر دولت‌ها بتوانند آمریکا را بر پیوستن به پیمان پاریس متقاعد کنند.

رئیس جمهوری فرانسه در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که فرانسه مایل است تا در موضوع پناهجویان، سیاستی فعال‌تر، انسانی‌تر و موثرتر داشته باشد.

همزمان با حضور صدر اعظم آلمان در فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز صبح پنج شنبه سیزدهم ژوئیه وارد پاریس شد تا ضمن دیداد با امانوئل ماکرون در جشن روز چهاردهم ژوئیه، روز ملی فرانسه شرکت کند.

Just landed in Paris, France with FLOTUS</a> Melania. <a href="https://t.co/knULGOQF1K">pic.twitter.com/knULGOQF1K</a></p>— Donald J. Trump (realDonaldTrump) July 13, 2017

حضور آقای ترامپ در فرانسه همزمان با صدمین سالگرد ورود ارتش آمریکا به میدان جنگ جهانی اول است.

هفته گذشته نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از فرانسه بازدید و در کاخ ورسای با اقای ماکرون دیدارکرد.

اختلاف قدرت‌های بزرگ اقتصادی با ایالات متحده در نشست سران گروه بیست در هامبورگ آلمان حتی در بیانیه پایانی این نشست نیز بازتاب یافت.

خروج آمریکا از توافق تغییرات اقلیمی به خواست و دستور دونالد ترامپ، رسیدن به توافق کامل در نشست سران گروه بیست را مشکل کرده بود. با این حال در کنفرانس پایانی این نشست، آنگلا مرکل با تاکید بر اتفاق نظر همه اعضای این گروه بجز ایالات متحده بر توافق تغییرات اقلیمی، پیمان پاریس را غیر قابل بازگشت خواند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟