ستاد مبارزه با مواد مخدر: ایران ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار معتاد دارد

ستاد مبارزه با مواد مخدر: ایران ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار معتاد دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران روز یک شنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر (۵ تیرماه) تعداد معتادان در کشور را ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، آقای افشار گفته است که این آمار بر اساس یک پیمایش ملی با حجم نمونه ۶۰ هزار نفری و با همکاری سازمان بهزیستی بدست آمده است.

وی گفته است که شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵.۳ درصد است. این مقام ایرانی همچنین گفته است که تنها در سه ماه گذشته ۲۰۰ تن ماده مخدر در این کشور کشف شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر می گوید بر اساس این مطالعه «رشد چندانی در مصرف مواد مخدر نداشته‌ ایم و با توجه به رشد جمعیت با کاهش مصرف هم روبرو هستیم.»

پرویز افشار همچنین افزوده است که در سال گذشته ۳ هزار و ۱۹۰ معتاد به دلیل سوء مصرف مواد مخدر فوت کرده اند که نسبت به ساال ۹۴ مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد ۶.۲ درصد افزایش داشته است.

آقای افشار همچنین گفته است که درصد مرگ های ناشی از مصرف روانگردان ها ۸.۶ درصد افزایش نشان می دهد. وی با اشاره به افزایش مرگ های ناشی از سوء مصرف مواد و مصرف روانگردان ها، این رشد را زنگ خطری ارزیابی کرده که می بایست درباره آن اطلاع رسانی ویژه صورت گیرد.

پرویز افشار همچنین در ارتباط با آمار دانش آموزان معتاد در کشور گفته است: « ۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز پر خطر و در معرض خطر اعتیاد در سطح کشور شناسایی شده‌اند که بحث‌های مشاوره‌ای برای این دانش آموزان انجام شده است.»

وی همچنین از اختصاص ردیف بودجه ای برای بیمه معتادان سخن گفته و افزوده است:‌« امسال ۷۹ میلیارد تومان برای بیمه معتادان در نظر گرفته شده و به معاون وزارت رفاه ابلاغ شده است و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در زمینه بیمه معتادان باشیم.»

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره پرمصرف ترین ماده مخدر گفته است: «تریاک با ۶۶.۸درصد، حشیش و مشتقات آن شامل ماری جوانا، گل، گراس و علف با ۱۱.۹ درصد، کراک افغانی و هروئین ۱۰.۶ و شیشه ۸.۱ درصد از مواد مورد مصرف معتادان کشور به شمار می آید که با توجه به این آمار، مصرف تریاک همچنان در صدر مواد مخدر بوده و مصرف شیشه افت قابل توجه ای داشته است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استاندار تهران پدیده «پیش‌فروش نوزاد» در پایتخت را تائید کرد

کشف ۳۸۹ کیلو کوکائین در سفارت روسیه در آرژانتین

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود