سخنان آرمانگرایانه جرمی کوربین چپگرا در «گلاستونبری» چه بود؟

سخنان آرمانگرایانه جرمی کوربین چپگرا در «گلاستونبری» چه بود؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا در فستیوال موسیقی «گلاستونبری» به روی صحنه رفت و بعنوان یک سیاستمدار چپگرا کلمات و جملاتی را ادا کرد که برای چپگرایان و آرمانگرایان گوشنواز بود.

جشنواره گلاستونبری حامی آمال و اهداف فعالان و گروه هایی همچون صلح سبز، اوکسفام و واتراید است. می‌توان این فستیوال بریتانیایی را با وودستاک آمریکایی مقایسه کرد.

آقای کوربین بر روی صحنه از دنیا و مدینه فاضله سخن گفت و جهانی ایده آل را ترسیم کرد که «حقوق بشر، صلح، عدالت و دموکراسی» در سراسر آن نهادینه شده است.

وی رو به انبوه جوانانی که برای رقص و لذت بردن از آوازخوانی نامداران دنیای موسیقی دور هم آمده بودند کرد و گفت از این که می بیند برای اولین بار جوانان بریتانیایی در حیات سیاسی فعال شده اند، الهام گرفته است.

جرمی کوربین در ادامه از آنان پرسید:«آیا می دانید که سیاست در حقیقت بر هر موضوعی در زندگی سایه انداخته است؟»

هزاران نفر در گلاستونبری و ده‌ها هزار نفر از طریق وب‌سایت‌ها و رسانه‌هایی که برنامه‌های این جشنواره را بطور زنده پخش می کنند شاهد سخنرانی وی بودند.

هرچند گاه هیاهویی در مخالفت با وی نیز شنیده شد و دسته های کوچکی از حاضران در اواخر سخنرانی بی اعتنا به وی محل را ترک کردند اما عموم حاضران و حامیان حزب جرمی کوربین با نوشته هایی آرمانگرایانه در دست از حضور و سخنان وی استقبال جانانه‌ای کردند.

وی گفت که «باید به سراغ تبعیض جنسیتی، بیگانه هراسی و هر شکلی از تبعیض که در جامعه ما وجود دارد برویم».

آقای کوربین دونالدترامپ، رئیس جمهوری جنجالی آمریکا را در سخنرانی خود از یاد نبرد و گفت: «اگر آن سو، آن دیوار را ببینید، بر روی آن پیامی برای پرزیدنت ترامپ هست!…پل بسازیم، نه دیوار.»

«سوالهای اساسی و ساده است که باید از خود بپرسیم. آیا این درست است که افراد بسیاری در کشور ما خانه ای برای زندگی و برای خواب جایی به جز کف خیابانها را نداشته باشند؟…آیا این درست است که بسیاری در جامعه ای که ثروتمندانی آنچنانی دارد در فقری آنچنانی به سر برند؟»

موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هم فراموش آقای کوربین نشد. وی گفت «آیا این درست است که شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، آنانی که سهم و دین خود را به جامعه ما ادا و آن را پربار می کنند، در بیمارستانها و مدارس و دانشگاه هایی ما کار می کند، ندانند که می توانند در کشور ما اقامت داشته باشند یا نه؟ همه آنها بعنوان بخشی از اجتماع ما باید در کنار ما بمانند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشتی‌سوزی وایکینگ‌ها در شتلند اسکاتلند در جشنواره موسوم به «آپ هلی آ»

روز رنگ و خنده در هندوستان؛ هندی‌ها با برگزاری جشن هولی به استقبال بهار رفتند

جشنواره فالاس والنسیا؛ زمانی که عروسک‌ها شهر را پر می‌کنند