پاملا اندرسون در نقش ناجی جولیان آسانژ

پاملا اندرسون در نقش ناجی جولیان آسانژ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پاملا اندرسون، هنرپیشه و بازیگر هالیوود یادداشتی در وبسایت خود نوشته است که در آن از امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا و رهبران چین درخواست کرده با درخواست پناهندگی سیاسی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس، به فرانسه موافقت کند.

پاملا اندرسون آمریکایی-کانادایی که روزی عکسهای سکسی‌اش روی جلد مجلات تفریح و سرگرمی بود، چندسالی است که در مقام یک هنرمند متعهد نقش ویژه‌ای دارد. او در کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز از نامزد چپهای رادیکال، ژان لوک ملانشون، حمایت و حتی تبلیغ نیز کرد. او پیشتر در راستای فعالیتهایش در زمینه حقوق حیوانات خود را مدتها درون قفسی زندانی کرد تا جهان را متوجه به خشونت ساکنان کره خاکی نسبت به حیوانات کند. پاملا اندرسون یکی از حامیان مبارزه با تغییرات اقلیمی زمین نیز است و بارها از دولت دونالد ترامپ در این زمینه انتقاد کرده است. پاملا اندرسون در یادداشت خود از جولیان آسانژ به عنوان یک دوست متعهد نام می برد.

ژولیان آسانژ استرالیایی از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور لندن سکونت دارد و در صورت خروج از سفارت احتمال استرداد او به ایالات متحده توسط دولت بریتانیا وجود دارد. وبسایت ویکی لیکس عامل اصلی افشاگریهای متعدد در جهان از جمله کشتار گسترده شهروندان در عراق و افغانستان توسط نظامیان آمریکا و همچنین دروغهای رسانه‌های آمریکایی در این‌باره است. او به‌دلیل اتهام‌های متعدد جاسوسی توسط دولت ایالات متحده تحت تعقیب قرار دارد. همچنین از سال ۲۰۱۰ جولیان آسانژ متهم به تجاوز به یک زن جوان در کشور سوئد شده است که البته به تازگی دادستانی سوئد حکم تعقیب بنیانگذار ویکی لیکس را لغو کرد.

با این حال وکیل آقای آسانژ می گوید به محض خروج وی از محل سکونت خود در سفارت اکوادور پلیس لندن او را بازداشت خواهد کرد. پاملا اندرسون دراین یادداشت رفتار دولت ترزا می نخست وزیر محافظه کار بریتانیا را تقبیح می کند و با دعوت از امانوئل ماکرون در رستورانی که در پاریس مالک آن است از رئیس جمهوری فرانسه می خواهد که به درخواستش پاسخ مثبتی داده شود.

پاملا اندرسون امیدوار است که امانوئل ماکرون در زمره اولین مهمانان رستورانش باشند. این رستوران در ماه ژوییه در پاریس افتتاح خواهد شد. پاملا اندرسون در این یادداشت فرانسه را خانه دوم خود می خواند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند

انتشار عکس‌های امانوئل ماکرون در گرماگرم رجزخوانی‌ها برای روسیه واکنش‌برانگیز شد؛ انتقادها به چیست؟

افزایش تنش در روابط مسکو و پاریس؛ معاون دوما: همه سربازهای فرانسوی در اوکراین را می‌کشیم