مایک پنس در پرونده ارتباط ستاد ترامپ و روسیه وکیل خصوصی استخدام کرد

مایک پنس در پرونده ارتباط ستاد ترامپ و روسیه وکیل خصوصی استخدام کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

تحقیقات در مورد ارتباط ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه در زمان انتخابات، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا را وادار به استخدام وکیل خصوصی کرده است.

دفتر معاون رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه با تایید این موضوع اعلام کرد که آقای پنس، وکیلی شناخته شده در زمینه تحقیقات دولتی با نام ریچارد کولن را برای پاسخ به سوالات «رابرت مولر» دادستان ویژه این تحقیقات برگزیده است.

آقای ترامپ نیز در ماه گذشته برای این تحقیقات که توسط سنای آمریکا و دادستان ویژه در جریان است، وکیل خصوصی استخدام کرده بود.

همچنین پس از اظهارات جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی در مجلس سنای آمریکا،اتهام ممانعت از اجرای عدالت (کارشکنی در روند تحقیقات فدرال) توسط آقای ترامپ نیز به موارد تحقیقات اضافه شده است.

دونالد ترامپ در عکس العمل به این موضوع در توئیتر خود نوشت: «آنها یک تبانی ساختگی با روسیه درست کردند، هیچ مدرکی هم پیدا نکرده اند، حالا هم بدنبال اتهام کارشکنی در روند تحقیقات هستند. واقعا که عالی است.»

They made up a phony collusion with the Russians story, found zero proof, so now they go for obstruction of justice on the phony story. Nice

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) June 15, 2017

به گزارش واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه، این جستجوها شامل روابط تجاری جرد کوشنر، همسر ایوانکا ترامپ و از مشاورین عالی کاخ سفید نیز می شود.

رسانه های آمریکا گزارش داده اند که رابرت مولر، دادستان ویژه، تحقیقات خود را در زمینه ارتباط دونالد ترامپ و یا هر یک از اعضای ستاد انتخاباتی و اطرافیان او با روسیه آغاز کرده است.

تحقیقات سنای آمریکا و دادستان ویژه پس از آن آغاز شد که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا احتمال رقم خوردن نتایج انتخابات به نفع دونالد ترامپ با دخالت روسیه در مبارزات انتخاباتی را مطرح کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادستان ویژه در مورد ممانعت از اجرای عدالت از طرف ترامپ تحقیق می کند

جیمز کومی ترامپ را به دروغگویی متهم کرد

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد