ولادیمیر پوتین: در قبال تحریم های تازه آمریکا دست به اقدام مشابه می زنیم

ولادیمیر پوتین: در قبال تحریم های تازه آمریکا دست به اقدام مشابه می زنیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه ۱۵ ژوئن در جلسه پرسش و پاسخ سالانه که به طور زنده از تلویزیون پخش می شود، به پرسش های شهروندان پاسخ داد.

آقای پوتین درباره پرسش هایی که به تورم و رکود اقتصادی در کشور مربوط می شد گفت: «بر مبنای آنچه اطلاعات واقعی نشان می دهد، رکود و تورم در روسیه پایان یافته و ما به دوره رشد اقتصادی وارد شده و در سه فصل متوالی شاهد این رشد بوده ایم. ما برای چند سال شاهد کاهش درآمد واقعی شهروندان و افزایش نگران کننده شمار افرادی که در زیر خط فقر زندگی می کنند بوده ایم. اما اخیرا تورم به پائین ترین حد خود ینی ۴/۱ درصد رسیده و دلیل بر این است که امسال به هدف خود یعنی فقط ۴ درصد تورم خواهیم رسید.

رپیس جمهوری روسیه درباره وضع تحریم های جدید علیه روسیه از سوی غرب یادآور شد: «در حال حاضر در سنای آمریکا پیش نویس قوانینی برای تحریم های جدید در دست تهیه است. اما چرا؟ آیا هیچ اتفاق تازه ای در روسیه رخ داده است. این نشانه ای از درگیری های سیاسی در خود آمریکاست. اگر این مربوط به کریمه و مسائلی از این قبیل نیست، پس اقدامی تازه برای طرد روسیه است. اگر شرکای ما تحریم های تازه را بر اقتصاد روسیه تحمیل کنند، ما نیز باید دست به اقدام مشابه بزنیم. در غیر این صورت در سازمان تجارت جهانی با مشکل روبرو خواهیم شد.

آقای پوتین همچنین به بحران سوریه پرداخت و گفت: «هدف ما ایجاد روندی برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه بین همه طرف های درگیر است. وظیفه ما برای آینده نزدیک نیز افزایش قابلیت های ارتش این کشور از طریق تامین امکاناتی است که بتواند به طور موثر عمل کند.»

ولادیمیر پوتین در عین حال تظاهرات خیابانی نیروهای اپوزیسیون را بخشی از سلامت دموکراسی در روسیه دانست، اما گفت این تظاهرات نباید تحریک آمیز باشد. روز دوشنبه پلیس ضد شورش صدها تن از تظاهر کنندگان مخالف را در مسکو و دیگر شهرهای روسیه بازداشت کرد.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره جانشین آینده خود گفت: «این خوشایند نیست که من در این مورد صحبت کنم و مردم جانشین آینده من را انتخاب خواهند کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سناتورهای آمریکا رای به تحریم‌های جدید علیه ایران دادند

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب